A siker kulcsa a szenvedély
A szerző tapasztalatai szerint ma már sem egy cég, sem egy szakember számára nem elegendő a versenyképes tudás. Az érvényesülés alapja a szenvedély.
A tudás korának – úgy tűnik – vége. Legalábbis Charles Kovess, magyar származású, ausztrál üzletember szerint. A szerző könyvében arról értekezik, mi jelentheti egy gazdasági vállalkozás, egy szakember sikerének alapját.
A szerző tapasztalatai szerint ma már sem egy cég, sem egy szakember számára nem elegendő a versenyképes tudás. Az érvényesülés alapja a szenvedély. Az elköteleződés egy szakmai cél megvalósítása irányába.
„Azok a vállalatok és vállalkozások lehetnek hosszú távon sikeresek, ahol mind a vezetőkre, mind az alkalmazottakra jellemző a munkájuk iránt érzett szenvedély” – állítja Kovess.
Hogy mi is ez a szenvedély? Ezt is megtudhatjuk a könyvből, mint ahogy arról is olvashatunk, hogyan segíthet bennünket ez az érzelem jó teljesítményhez a munkahelyünkön, és milyen szerephez juthat életünk más területein.
A tanácsok között számos utalást találunk arra, hogyan emelkedhet ki egy vezető személyiség – a szenvedélyesség által – az alkalmazottak szürke tömegéből.
A praktikus kapitalista szemlélet jegyében arról is értesülhetünk, hogyan fordítható pénzzé a szenvedély, és hogyan válhatunk szenvedélyes vezetővé.
A szerző nem feledkezett meg arról sem, hogy a jövő generációi számára hogyan adható tovább ez a szenvedély.
Charles Kovess az Ausztrál-Magyar Kereskedelmi Kamara elnöke, jogi diplomával, MBE fokozattal rendelkezik, 20 évig dolgozott szenvedéllyel cég- és adójogi tanácsosként, illetve magán- és részvénytársaságok igazgatósági tagjaként. 1993-ban céget alapított, amelynek küldetéseként az emberekben és vállalatokban mélyen szunnyadó szenvedély felélesztését határozta meg. (he)
(KOVESS, Charles: A siker kulcsa a szenvedély. Bagolyvár kiadó, 2001)
Hozzászólás zárolva.