Melyiket szeressem?
Ideális esetben egy felsőoktatási intézmény célja, hogy megteremtse azokat a feltételeket, amelyek lehetővé teszik hallgatói számára, hogy szinte játszva dolgozzanak életpályájuk építésén.
Az ifjúkor fejlődési feladatai közé tartozik a kortársakhoz való kapcsolódás – barátságok, szerelmek – gyakorlása mellett a távolabbi életcélok, a hivatás sarokköveinek kimunkálása. A felsőoktatásban töltött évek erőpróbának szánt időt jelentenek, egy köztes létet az iskolapad és a munkahely, karrier lépcsői közt. Ideális esetben egy felsőoktatási intézmény célja, hogy megteremtse azokat a feltételeket, amelyek lehetővé teszik hallgatói számára, hogy szinte játszva dolgozzanak életpályájuk építésén. Biztosítja a lehetőséget olyan kihívásokkal való megküzdésre, amelyek a világ különféle problémáinak megoldásának kipróbálását segíthetik, az intézmény védett környezetében.
Az egyes intézmények ugyanakkor eltérő feltételeket nyújtanak diákjaik számára, hogy szervezett keretek között találkozhassanak a munkahelyek, gazdaság világával.
A befektetett pluszmunka megtérül
Ma már a munkahelyek gyakorlott pályakezdőket várnak. Ellentmondásnak látszik, valójában mégsem az. A szakmai tudás alapfogásait szervezett gyakorlatok vagy önkéntes gyakornoki munka során is elsajátíthatják a hallgatók a képzés ideje alatt. A szakmai gyakorlatok – bár sokak számára inkább nyűgnek látszanak – ezt a célt hivatottak szolgálni. A gyakornoki pozíciók felderítése fontos feladat, amire érdemes időt szánni. Megtérül, hiszen a diploma birtokában már lesz néhány cég, ahol ismerősként fogadják a pályakezdőt.
Már a felvételi jelentkezést megelőzően érdemes tájékozódni arról is, a kiválasztott intézmény milyen kapcsolatokat ápol a gazdaság különféle szereplőivel. Tanulmányi osztályok, diáktanácsadó irodák munkatársai, karrierirodák vagy kortárssegítők – az intézmény hallgatóiból álló lelkes tanácsadói csapat, akik ismerik az intézményi élet árnyoldalait és előnyeit – segíthetnek a tájékozódásban.
A kortársak – vagy a kiszemelt intézménybe járó egykori iskolatársak, osztálytársak – segíthetnek abban is, hogy a diákélet mindennapjainak részleteiről árnyaltabb képhez jussanak a jelentkezők.
Az érdeklődési irányoknak megfelelő képzési irány kiválasztásakor az intézmények képzési programjának áttanulmányozása elengedhetetlen. Még ugyanazon szakképesítés elnyeréséhez is lehetnek eltérő súlyozásúak a képzési programban szereplő különféle tantárgyak.
Hozzászólás zárolva.