Facebook hozzászólás
64

Drágábban, sportosabban öltözködünk

A GfK Hungária hazai ruházati piacot vizsgáló tanulmánya, a FashionScope megállapításai szerint 2006-ban mintegy 1,4 százalékponttal kevesebb vásárló 3 százalékkal kevesebb ruházati cikket vásárolt. Az értékesítésből származó forgalom értéke azonban 3 százalékkal nőtt. Csak felső- és munkaruházatból fogyott több, mint egy évvel korábban.

A hazai ruházati piacon 2006 során szemmel láthatóan komoly változások zajlottak. A piac kínálati oldalán több kedvezményes árukínálattal rendelkező lánc és néhány divattervező üzletház jelent meg. A kínálat növekedése mellett azonban az értékesített mennyiség a 2006. évi teljes ruházati piacon mintegy 3 százalékkal csökkent 2005-höz képest. Az egy évvel korábbi szintnél alacsonyabb mennyiséget 1,4 százalékponttal kevesebb vásárló háztartás vásárolta meg.

A piac egyfajta minőségi átalakulását viszont jól jelzi az, hogy az értékesítésből származó bevétel – azaz az értékbeli forgalom – 3 százalékkal nőtt. E jelenség hátterében a fogyasztói átlagárakban bekövetkezett, átlagosan mintegy 6 százalékos emelkedés húzódik meg.

A ruházati piaci szegmenseket vizsgálva megállapítható, hogy 2005-höz képest csak felső- és munkaruházati termékekből vásároltak nagyobb mennyiséget a háztartások – a többi kategória esetében csökkent a megvásárolt termékek darabszáma.

Legnagyobb veszteséget a sportruházati kategória szenvedte el: a vásárló háztartások számának mintegy 3,1 százalékos visszaesése mellett  mintegy 15 százalékkal csökkent a vásárlások mennyisége.

Az egyes szegmensek értékbeli forgalmát is górcső alá véve kiderül, hogy a bébi- és a sportruházati kategória visszaesett, ám az alsóruhák és a kiegészítők vásárlásából adódó értékforgalom az átlagárak jelentős – 11, illetve 10 százalékos – emelkedése következtében növekedett.

A háztartások kedvelik az árakciókat: vásárlásaik mintegy 23 százaléka akciós árak kínálata idején történik. Ez az arány 1 százalékponttal több, mint a megelőző 2005. évben mért szint.

A teljes ruházati forgalom csatornatípusok közötti megoszlását tekintve megfigyelhető, hogy a piac a láncba szerveződött kereskedelem irányába mozdult el, az utcai árusok szerepe 3 százalékponttal esett vissza 2006 során. A sportruházati boltok szerepe 2 százalékponttal, míg a márkaboltok szerepe 1 százalékponttal nőtt 2005-höz képest a háztartások vásárlásai alapján.

A GfK Csoport

A GfK Csoport a világ negyedik legnagyobb piackutató vállalata. Tevékenységének öt fő területe a következő: Consumer Tracking, Gyógyszer- és egészségügyi kutatások, Kereskedelem és technológia, Média és Custom Research. A tizenhárom németországi vállalat mellett 63 országban több mint 130 leányvállalattal és társult vállalattal rendelkezik. A jelenlegi több mint 7800 alkalmazott megközelítőleg 80 százaléka dolgozik Németországon kívül, közülük 80-an Magyarországon. www.gfk.hu





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Hogyan növeljük kreatívan az intimitás élményét?

Az emberi kapcsolatokban a kölcsönös tisztelet, az érzelmi kötődés és az egymásra hangolódás alapvetően fontos…

Rehabilitáció és egészségmegőrzés Hévízen

A kor előrehaladtával jelentkező mozgásszervi problémák az életminőség jelentős romlását okozhatják, különösen, ha…
1 / 3 462

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!