A minőség az első
A vásárlóknak legfontosabb az élelmiszer jó minősége, a mesterséges adalékokat, magas zsír- és kalóriatartalmat főként a hölgyek kerülik.
A GfK Hungária Étkezési szokások felmérésének 2007. évi adatai szerint a fogyasztók első és legfontosabb élelmiszerekkel szembeni elvárása a jó minőség. Kortól és nemtől függetlenül fontos továbbá a kiszemelt áruféleségek megfelelő ár-érték aránya, és a frissességet a szállítási idő lerövidülése révén biztosító hazai eredet. A mesterséges adalékanyagok, az egészségre ártalmasnak tartott magas zsír- és kalóriatartalom kiküszöbölésére a hölgyek a férfiakkal szemben nagyobb figyelmet fordítanak.
A GfK Hungária Piackutató Intézet kétévente készíti el Étkezési Szokások felmérését, melyben a kutatók – egyebek mellett – azt is megvizsgálják, milyen szempontokat mérlegelnek a magyar vásárlók az egyes üzletekben élelmiszervásárlás során. E szempontrendszer ismerete alapvető fontossággal bírhat az élelmiszergyártók és -forgalmazók, de a fogyasztóvédők számára is.
A legfrissebb, 2007. évi felmérés eredményei szerint a magyar fogyasztók számára élelmiszervásárláskor legfőbb kritérium a kiszemelt áru jó minősége. A kutatók által felsorolt összességében 14 szempont fontosságát – az iskolai osztályzáshoz hasonlóan – 1 és 5 közötti skálán értékelhették a megkérdezettek, ahol az osztályzatok két végpontja az „egyáltalán nem fontos” és a „nagyon fontos” követelményt adta. E tekintetben számottevő változás nem volt tapasztalható, hiszen a megfelelő minőséggel kapcsolatos elvárás két évvel ezelőtt, 2005-ben is a legfontosabbnak bizonyult.
A fogyasztók tisztában vannak azzal, hogy az üzletek polcain sorakozó termékek minőségében jelentős különbségek adódhatnak. Fontos kiemelni, hogy a megkérdezettek – kortól és nemtől függetlenül – manapság már nem feltétlenül az olcsóságot részesítik előnyben, sokkal fontosabb kritérium számukra – a két évvel ezelőttiekhez hasonlóan – az, hogy a megvásárolni kívánt élelmiszer ára és minősége összhangban legyen, azaz, hogy a termék „megérje az árát„.
A hazai vásárlók – a férfiak és nők egyaránt és azonos mértékben – figyelnek az áruk eredetére is: a kutatási eredmények szerint élelmiszervásárláskor a korábbiaknál tudatosabban keresik a magyar eredetű áruféleségeket. Ennek oka részben az lehet, hogy vélhetően a rövidebb szállítási időnek köszönhetően az élelmiszer frissebb marad, illetve az elmúlt időben megfigyelhetünk egyfajta tudatosodó vásárlói szemléletet, amely előnyben részesíti a hazai gazdaság termékeit. A kiszemelt élelmiszer külföldi eredetének fontossága közel „gyenge osztályzatot” kapott.
Hozzászólás zárolva.