A tévé népszerűbb, mint valaha
Az évente megrendezett „Amit a tinik akarnak” („What Teens Want”) konferencia részeként a The Nielsen Company tett közzé egy tanulmányt „Hogyan használják a kamaszok a médiát” címmel. Az eredmények azt mutatják, a fiatalabb generáció még mindig sok formáját használja a hagyományos médiának is.
„Az az elképzelés, hogy a tinédzserek túlságosan elfoglaltak az sms-ezéssel és twitterezéssel ahhoz, hogy a hagyományos médiával foglalkozzanak, izgalmas ugyan, de hamis" – a végső következtetés szerint. A tanulmány azt mutatja, a tizenévesek a média minden új és régi formáját kihasználják.
A tinédzserek médiahasználatában még mindig a televízió a domináns, átlagosan három órát és húsz percet nézik. Az eredmények szerint a tévé népszerűbb, mint valaha, a legutóbbi öt évben az Egyesült Államokban 6 %-kal nőtt a népszerűsége.
Az online-média alulmarad, ha ehhez mérjük. A tanulmány szerint egy átlagos tizenéves csak 11 óra és két percnyi online-videót néz egy hónapban. Ez kevesebb, mint más korosztályokban (Átlagban 29 óra és 15 perc.).
„A kamaszok kevesebb online-videót néznek, mint a legtöbb felnőtt, de a reklámok nagyon megfogják őket", állítja a Nielsen-riport összegzése. „A tinédzserek 35 perccel kevesebb időt töltenek online-videózással, mint a 25-34 éves felnőttek, de jobban emlékeznek az online látott tévéműsorok alatti hirdetésekre, mintha a televízión látták volna."
Az online videó-anyagok fő forrása a YouTube, ezt követik a közösségi oldalak, a MySpace és a Facebook.
A második legnagyobb figyelmet a személyi számítógépre fordítják a tizenévesek, átlagosan 52 percet naponta. Ezt követi az általános Internet-használat napi 23 perccel.
Mindenesetre a tinédzserek Internet-használata, a havi 11 óra és 2 perc sokkal kevesebb, mint a 29 óra és 15 perces átlag. Ez köszönhető annak, hogy a dolgozó felnőttek közül sokan ülnek egész nap a számítógép élőtt, míg a tizenéveseknek kisebb az esélyük a folyamatos Internet-hozzáférésre az iskolában.
A tanulmány a Nielsen általános média-statisztikája és 50 ország média-fogyasztóinak kétévenkénti globális felmérése adatait elemezte.
Hozzászólás zárolva.