Facebook hozzászólás
273

Változtassuk meg a férfias egészség arcát!

A mozgalom ötlete egy kellemes, baráti sörözés során született meg Melbourne-ben, Ausztráliában, mikoris a résztvevők felidézték a csodálatos – és nem kevésbé vicces – 80-as évek nagy divatját, a bajuszt, és elhatározták, vissza kell hozni a jellegzetes és férfias arcszőrzetet a köznapokba. 

Hogy valami apropót is találjanak bajszuk megnövesztéséhez, új fizimiskájukkal elkezdtek adományokat gyűjteni a prosztatarák áldozatai számára – nem is sejtve, hogy a bajszaik egy világméretű és nemzetközi mozgalmat hívnak életre, lehetőséget adva a férfiaknak, hogy az amúgy tabunak számító egészségükön kezdjenek gondolkodni.

A feladat egyszerű: a Mo Testvérek, azaz Bajuszfivérek, november elsején frissen, borotváltan belenéznek a tükörbe és egy hónapon át növesztik csodálatos arcszőrzetüket – barátaik, barátnőik, családjuk pedig támogatják ebben. A bajusz egyfajta jel, mely mutatja, hogy viselője kiáll a prosztatarák áldozatai mellett, törődik az egészségével és minél szélesebb körben igyekszik rávenni pozitív tüntetésével más férfiakat is, hogy foglalkozzanak a problémával.
A bajusz tehát egy szimbólum, mely felhívja a férfiak figyelmét arra, ne hanyagolják el saját egészségüket, egy „kitűző”, melyet büszkén visel gazdája, ahogy a mellrák kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett.
Az egy hónapon át növesztett ékszert aztán egy nagy, november végi vagy december elejei partin megmutatják egymásnak, beszélgetnek a problémáról, segítik egymást a kommunikációban. A partikon rendre megválasztják a Man of Movember-t – azaz a Bajuszkirályt.

Természetesen a Bajusznővérek sem maradnak feladat nélkül – ők segítik a Bajuszfivéreket a kampány és a szervezések során, és részt is vesznek a partikon.
A kezdetek:
2004-ben a kampány célja már komolyabb volt – adománygyűjtés a prosztatarák jegyében, mely az első számú rákos megbetegedés a férfiak körében. 432 Bajuszfivér csatlakozott a mozgalomhoz, addig példátlan mértékű, 55.000 dolláros támogatást hozva ezzel az ausztrál prosztatarák alapítvány (Prostate Cancer Foundation of Australia) segítésére.
A Movember bajusz-kampány évről évre egyre ismertebbé válik – az Egyesült Királyság, Írország, Egyesült Államok, Kanada, Új-Zéland, Spanyolország, Dél-Afrika, Hollandia és Finnország is átvette és támogatja a kezdeményezést.
2009-ben a Movembernek már 255.755 követője volt, több mint egymillió adományozóval, akik összesen huszonhatmillió fonttal támogatták a mozgalmat. A befolyt összeget a Movember a férfiak egészségével való törődésének növelésére, még több, világszínvonalú, innovatív oktatásra, kutatásra és tudatosító kezdeményezések támogatására fordítja.
A Movember kampány sikerének kulcsa az a több mint 627.000 Bajuszfivér és nővér, akik 2003 óta szerepet vállalnak az ügy érdekében.
Mo Gála Parti
A november végén vagy december elején tartott Mo Gála Parti lényege, hogy a résztvevő Bajuszfivérek bajszuk milyenségéhez és egyéniségéhez mérten öltözzenek be – rocksztárnak, metálos motorosnak, Magnumnak, Jákob rabbinak, remetének vagy bárminek, ami a viselt bajuszhoz passzol, valamint Bajusznővérük megjelenését is a sajátjukéhoz igazítsák.
Az est végén megválasztják a Legjobb Bajuszos Karakter-t, Miss Bajuszt és természetesen, az Év Bajuszkirályát is. A derűs hangulatú és látványos bulik célja felhívni játékos, vicces formában is a prosztatarák megelőzésének, a megfelelő vizsgálatok és szűrések elvégeztetésének szükségességére, a folyamatos tájékozódás és figyelemmel követés fontosságára.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!