Facebook hozzászólás
501

Változások, utazási trendek az egészségturizmus évében

A tavalyi „Fesztiválok éve” után az ideit az egészségturizmus évének nyilvánította a Magyar Turizmus Zrt., amikor is az utazó fő motivációja az egészségi állapotának javítása, megőrzése.

Az egészség- és gyógyturizmus fellendülése az egészséges életmód világszintű divatja mellett bizonyos demográfiai változásoknak is köszönhető: egészségi állapota és anyagi helyzete javulásával az idősebb korosztály egyre többet utazik. Esetükben a wellness, a gyógyulás gyakori célja az utazásnak – magyar sajátosság, hogy a wellnesshoteleket fiatal családok is előszeretettel látogatják –, de sokan egy-egy műtét vagy kezelés kedvezőbb ára miatt is utaznak. Magyarország nyugati részében már határozottan érzékelhető a fogászati turizmus mellett a plasztikai vagy őssejtkezelésekért utazók megjelenése. Hazánk a világ öt, termálvízben leggazdagabb országa közé tartozik Japánt, Izlandot, Olaszországot és Franciaországot követően. Ennek és az elmúlt években megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően az egészségturizmus meghatározó eleme a magyarországi kínálatnak, amelyet megalapoz az évezredekre visszatekintő fürdőkultúra is.

UTAZÁSI IRODÁK
Nem lesz last minute?

Hatalmas a verseny az utazási irodák piacán. Az elképesztő számú kisebb-nagyobb cégnek nemcsak egymással, hanem az online utazástervezőkkel is meg kell küzdeniük az ügyfelekért. A piac nehézségét mutatják az elmúlt évek csődtörténetei is. A mostani gondok gyökere a szakértők szerint a rendszerváltásig nyúlik vissza, amikor hirtelen megnyílt a világ, mindenki utazni akart, s ebben így jó üzletnek tűnt az utazásszervezés. Százszámra alakultak a cégek, amelyek nagy része már eltűnt. Az utazási irodák fluktuációja azóta is hatalmas, évente több tíz cég jelenik meg, és megy csődbe.
Szakmai körökben a legnagyobb kockázatnak a tőkeszegénységet tartják. Biztonságot a nagy értékű ingatlanbiztosíték és erős anyagi bázis jelent, amivel a kiélezett helyzetben sem kerülhetnek csődközelbe. A likviditási problémák nem ritkák, mivel a piac kiszámíthatatlanabbá vált, az utasok a lehető legtovább várnak a foglalással „last minute”-kedvezményekben bízva. Pedig last minute is kevesebb lesz, ha lesz egyáltalán az idén. Az arab világ lázadásai miatt olyan népszerű nyaralóhelyek estek ki, mint például Egyiptom vagy Tunézia. Ez azt is jelenti, hogy sokkal több ember jut más népszerű vidékekre, így hamar betelnek majd a helyek. A tavalyihoz képest 20-30 százalékkal több az előre foglalás, ami a turisztikai piac bevételnövekedését jelentheti, egyúttal rossz hír a nyaralóknak: az elmúlt évek akciós áraihoz képest akár 20-30 százalékkal is többet kell majd fizetni a helyekért például Horvátországban.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!