A 40 az új 30
A gazdasági válság ellenére öregedésgátló termékekre továbbra is költenek a fogyasztók, ami azt jelenti, hogy a fiatalos külső és életerő megtartását a szépség- és egészségápolás többi válfaja fölé helyezik. Nem is csoda, mindenki az örök fiatalságra hajt, ami látványos társadalmi változásokat is generál: a mostani harmincasok mentalitása és viselkedése a régebbi huszonévesekére jellemző, a mai negyvenesek pedig olyanok, mint a tegnapi harmincasok.
Az idősödés új megélése azért fontos, mert a fiatalság mint szimbólum összefonódik a sikeresség, a céltudatosság jelképeivel. A fiatalság, a fiatalos, egészséges kinézet nem csak hiúsági kérdés. A szakemberek szerint valóban versenyképesebbé tesz a munkaerőpiacon, és segít az érvényesülésben. Egyre nagyobb jelentősége van az aktív, fiatal életszakasz meghosszabbításának, ezért a negyvenesek az új harmincasok, az ötvenesek pedig az új negyvenesek lesznek.
Abban, hogy ezt hihetően tehetik meg, fontos szerepe van a szépség- és egészségiparnak. Azt pedig, hogy nemcsak az egyén, hanem a társadalom érdeke is az emberek „karbantartása", az bizonyítja, hogy tíz éven belül, az emberiség történelmében először, a 65 éves vagy annál idősebbek száma meghaladja az ötévesnél fiatalabb gyermekek számát. Vagyis igazán szükség van a minden szempontból aktív idősebb korosztályra, mivel a 65 éven felüliek száma várhatóan megduplázódik 2050-re.
Az igazi élet negyvennél kezdődik, mondják. Akkorra lesz az ember elég bölcs ahhoz, hogy jól élje az életét, és van benne elég élet ahhoz, hogy meg is valósítsa addigra kristálytisztán kirajzolódó terveit.
A negyveneseknek megvan a saját stílusuk – melyet jó esetben már nem követnek, hanem teremtenek -, volt már alkalmuk bizonyítani az életben, így magabiztosabbak, és komolyabban is veszik őket. Pozitív spirálként aztán a korábbi sikerek megfelelő alapot jelentenek a továbbiak megalapozásához.
Hozzászólás zárolva.