Nálunk is számít a csillag
Meghökkentő eredményeket hozott a legrégebbi hazai gasztronómiai platform, a Dining Guide kutatása. A hazai étteremlátogatói szokásokat mérték fel, és kiderült, sokan inkább kevesebbet költenek, hogy többször mehessenek étterembe. Az sem titok, hogy nagy az érdeklődés a Michelin csillagos éttermek iránt.
Inkább kevesebbet költünk, hogy többször mehessünk étterembe
Habár kevesen vonják kétségbe a fine dining éttermek magas minőségét és exkluzív jellegét, még mindig erősen él az az asszociáció, hogy kis adagokat kínálnak magas áron, amivel nem feltétlenül lehet jól lakni.
Az ár a legmeghatározóbb döntőtényező nem csupán a magyarok, de még a szűkebb, fővárosi étteremlátogató közegben is. A többség inkább költ kevesebbet egy alkalommal, de ezáltal gyakoribb fogyasztást megengedve magának, mint egyszer nagyobb összeget kiadva egy nem mindennapi élményért. A magyarok személyenként átlag maximum 8.800 Ft-ot költenének saját fogyasztásukra. Az is problémát jelent, hogy sokan sznobnak és formálisnak képzelik a fine dining helyeket és azok közönségét.
Odáig már a fővárosi étteremjáró réteg is eljutott, hogy a fine dining minőségét nem kérdőjelezi meg. A kutatás azonban rámutatott, nincs a fogyasztóknak elég információja arról, mit is jelent a fine dining illetve arról sem, hogy mire való.
A fővárosi étterembejárók körében egyszerre van jelen a nemzetközi és hazai ízek, a kortárs és a hagyományos konyha iránti igény. Amellett, hogy láthatóan a különböző nemzetiségi gyorséttermeknek, éttermeknek magas a népszerűsége, a magyar ízvilág továbbra is vonzó hívószó.
A hazai fogyasztóknak is számít már a Michelin csillag
A válaszadók 42%-a helyesen becsülte meg a hazai Michelin csillagos éttermek számát. Ugyanakkor a lakosság majd ötöde (18%) hiszi úgy, hogy Magyarországnak egyáltalán nincs ilyen címet magáénak tudó étterme.
Ezzel a meggyőződéssel elsősorban a 60 éven felüliek, alapfokú végzettséggel rendelkezők, inaktívak, alacsony státuszúak és ezzel párhuzamosan a gasztronómia és éttermek iránt indifferens válaszadók élnek.
Elmondható tehát, hogy a gasztronómia területén és az éttermi világban kevésbé jártas magyarok inkább pesszimista prekoncepciókkal rendelkeznek és alulbecsülik a hazai éttermek teljesítményét. Ennek ellenkezője tapasztalható a gasztronómia iránt érdeklődök esetében, akik átlagosnál nagyobb arányban becsülték felül a csillagos éttermek számát. Micheling csillagos étterembe a magyarok 5%-a tervez a közeljövőben ellátogatni, ami hozzávetőleg 400.000 ember. Nem kis szám. A gasztronómia irányi fogékonyságnak jól látható jelei vannak a fővárosban is: az étteremlátogató réteg 26%-a, mintegy 140.000-en tervezik a következő néhány hónapban ellátogatni egy Michelin csillagos étterembe.
Hozzászólás zárolva.