VESZÉLYBEN A KISLÁNYOK ÖNKÉPE
Fenébe a szivacsos melltartóval!
Magassarkú cipő, strasszköves fehérnemű és szivacsos melltartó – minden felnőtt nő számára ismerős ruhadarabok, ám manapság ugyanezeket vásárolhatja meg bármelyik szülő kislányának. Egyes üzletláncok kínálata provokatív, felnőtt stílusú ruhákkal bombázza már az egészen kicsi gyermekeket is. Ez a korai szexualizáció negatív hatással van a lányok ideális testképére és az önbizalmára is – derült ki a Life TV egykori műsorából.
Lánygyermekeink már a legtöbb ruhaüzletben megtalálhatják a nekik szánt szegecses forrónadrágokat, fodros bikiniket és egyéb kihívó, „szexi” ruhadarabokat. Ezek a 13 éven aluliaknak szóló ruhadarabok a gyerekben azt a gondolatot ébreszthetik fel, hogy vonzónak lenni egyet jelent az explicit szexualitással, amelynek messzemenő következményei lehetnek személyiségfejlődésükre. Egy kislánynak szánt szivacsos melltartó azt üzeni, hogy már ebben a korban is a nagyobb mell a kívánatos, és ez rengeteg negatív következménnyel jár.
Justine Roberts, a Szexiskola című műsor szakértője szerint ez a divathullám a „szexcicaságot” erősíti a gyerekekben, ahelyett, hogy inkább a sportokat és az önbizalom fontosságát helyezné előtérbe.
− Tanulmányok támasztják alá a lányok korai szexualizációja és mentális egészsége közötti összefüggést. Egy komoly problémával nézünk szembe, hiszen például az Egyesült Királyságban élő lányok 92 százaléka elégedetlen a külsejével – mondta el a szakértő.
Az utcán végzett közvéleménykutatásokból kiderült, hogy az emberek többsége nem szeretné mini felnőttkorba kényszeríteni kislányát, a döntő többség szerint fontos, hogy egy gyerek boldogan és kiegyensúlyozottan maradhasson gyerek.
Mitől pörögnek fel szexuálisan a tinédzserek?
Azok a tinédzserek, akik lebecsmérlő szexuális utalásokkal teli zeneszámokat hallgatnak, valószínűbb, hogy testi kapcsolatot létesítenek, vagy szexuális játékokat játszanak – állítják a kutatók az American Journal of Preventive Medicine egyik cikkében.
Már több kezdeményezés próbálja elérni, hogy eltávolítsák ezeket a ruhákat az üzletek kínálatából, viszont a vállalatok egyelőre nem vállalják a felelőséget a problémáért. Az egyik legnagyobb brit üzletlánc például sajtóközleményben nyilatkozta, hogy „igyekeznek korhoz illő ruhákat árusítani, és a melltartóban elhelyezett szivacs csak a kényelmet szolgálja”. Ám ezek az árucikkek többnyire kedves mintákkal és színekkel kerülnek a polcokra, így roppant vonzók a gyermekeknek, ezáltal a korai szexualizáció veszélyét továbbra is fenntartják.
Hozzászólás zárolva.