Életforma.hu

Egyéb

Customer Data Platform - hogyan profitálhat belőle a webshopod?

Mi az a Customer Data Platform? Hogyan segíti az online vállalkozásod? Mi a különbség a Customer Data Platform és a Customer Intelligence Platform között? Milyen problémák említhetőek meg a CDP-vel kapcsolatban? A cikkben minden fontos kérdést megválaszolunk a témával kapcsolatban. Olvass tovább, ha szeretnél profitálni ebből a technológiából!

Ha szeretnél átfogó képet kapni a CDP-ről és arról, hogy milyen sikereket tudsz vele elérni a webáruházadban, ajánljuk a Konverzió Mester CDP-ről szóló cikkét.

Az alapok

A Customer Data Platform (CDP) egy digitális platform, amely összegyűjti és egyesíti a különböző forrásokból érkező, első féltől származó fogyasztói adatokat, majd pedig ezekből egy átfogó ügyfélprofilt hoz létre. 

Hasonló definíciót ad a CDP Intézet is: „(…) egy csomagolt szoftver, amely tartós, egységes ügyfél adatbázist hoz létre a hozzáférhető más rendszerek számára.”

Az összes érintkezési ponton gyűjti az adatokat, ahol első féltől származó adatokat lehet szerezni, ilyen például az értékesítés, a közösségi média, a hűségprogram és az ügyfélszolgálat. Az ügyfélprofilt pedig hozzáférhetővé teszi más rendszerek számára, mint például az értékesítési, kereskedelmi, marketingrendszerek. 

Customer Data Platform - a célok

A Customer Data Platform több célt is szolgál, amelyekhez sorolható például az, hogy összegyűjti és egységesíti a cég összes ügyféladatát. Összekapcsolja a töredékes adatforrásokat, és ezáltal létrehoz egy megbízható kiindulási pontot. 

További célja, hogy lehetővé tegye a hatékony ügyféladat-kezelést. Mindezt természetesen az adatvédelem és az adatkezelési jogosultságok figyelembevételével. Mindemellett pedig, ha a célokról van szó, arról sem szabad megfeledkezni, hogy adatalapú intézkedéseket tesz lehetővé.

Az adatok fogyasztói profilokban egyesülnek. Ezeket pedig szegmensekre strukturálja a CDP. Ezeket a szegmenseket pedig fel tudod használni a webshopod perszonalizációjában. 

Második generációs Customer Data Platform

Az első generációs CDP-k esetében a profil felépítéséhez minden adatot manuálisan kellett kiértékelniük az adatelemzőknek. Hiába volt rengeteg adat, nem volt hatékony a belőlük kinyert információ. 

Ekkor lépett színre a CDP-k evolúciójának következő lépése, a Customer Intelligence Platform (CIP), vagyis az Ügyfél Intelligencia Platform. Ezekhez az elemzésekhez biztosítja az első féltől származó adatok mellett a nulladik féltől származó adatokat is. Az AI segítségével oldja meg azokat a problémákat, amelyek a CDP-knél fennálltak. 

A CIP az AI és a gépi tanulás által gyűjti, elemzi és értékeli a kvantitatív és a kvalitatív adatokat. Az adatvezérelt folyamatokat pedig nagymértékben egyszerűsíti az intelligens automatizálás.


A raktársátor ideális megoldás a rugalmas tárolási igényekre

A raktársátor ideális megoldás a rugalmas tárolási igényekre 

Az év végi termék dömping, időszakos kapacitásbővítés sok vállalkozó körében okoz raktározási problémát.
Megérinteni az eget: a hőlégballonos felemelkedés élménye

Megérinteni az eget: a hőlégballonos felemelkedés élménye 

A hőlégballonozás töretlen népszerűsége a szabadidős programok világában nem véletlen.
Mit tehetsz, ha késik a repülő? Így igényelhetsz jogszerű kártérítést és visszatérítést

Mit tehetsz, ha késik a repülő? Így igényelhetsz jogszerű kártérítést és visszatérítést 

Egy repülőjárat késése vagy törlése nem csak bosszúságot okoz, hanem váratlan kiadásokkal is járhat. Sok esetben nem vagyunk tisztában azzal, hogy mely esetekben jár számunkra pénzvisszatérítés, vagy hogyan érvényesíthetik a jogaikat a légitársasággal szemben. Az Európai Unió szabályozása azonban kifejezetten védi az utasokat, és számos helyzetben biztosít kártérítést, akár több száz euró értékben.
A szövött címkék meghatározzák a teljes megjelenést

A szövött címkék meghatározzák a teljes megjelenést 

A ruhadarabok világában sokszor éppen azok a legkisebb elemek keltik a legerősebb benyomást, amelyek fölött könnyen átsiklana a figyelem. A címkék pontosan ilyenek: egyszerre praktikusak, esztétikusak és valahol egyébként a márka személyes üzenetét is hordozzák.
Mit ehetnek a tengerimalacok és mit kerülj el?

Mit ehetnek a tengerimalacok és mit kerülj el? 

A tengerimalacok egyre népszerűbb házi kedvencek Magyarországon, és nem véletlenül. Ezek a kisállatok kedvesek, könnyen barátkoznak, de a megfelelő táplálásuk nem elhanyagolható feladat azok számára, akik szeretnék, hogy minél hosszabb és egészségesebb életet éljenek. 
Alumínium ablakok – Amikor az otthon nem alkalmazkodik, hanem alkalmaz

Alumínium ablakok – Amikor az otthon nem alkalmazkodik, hanem alkalmaz 

Sokan akkor kezdenek igazán figyelni az ablakokra, amikor huzatot éreznek, zaj szűrődik be, vagy a fűtésszámla hirtelen magasabb lesz a megszokottnál.
Innovatív megoldások az esővíz gyűjtésére

Innovatív megoldások az esővíz gyűjtésére 

A fenntartható vízgazdálkodás egyre nagyobb jelentőséggel bír életünkben, különösen ahogy a klímaváltozás hatásai egyre hangsúlyosabbá válnak.
Ízületi problémák kezelése kutyáknál

Ízületi problémák kezelése kutyáknál 

Annak érdekében, hogy a kutyánk hosszú éveken át egészségesen és boldogan tudjon élni, figyelnünk kell az ízületei védelmére is. Ezek a problémák nemcsak a kor előrehaladtával jelentkezhetek, hanem genetikai okok és sérülések is állhatnak a háttérben.
A cégvezetőknek a zöldenergiára is gondolni kell

A cégvezetőknek a zöldenergiára is gondolni kell 

Az ipari energiatermelés témája elsőre idegennek hathat, pedig valójában egy olyan területről van szó, mely szinte mindenkit érint valamilyen formában.
Áramingadozások kezelése: miért fontos a feszültségstabilizátor?

Áramingadozások kezelése: miért fontos a feszültségstabilizátor? 

A modern társadalom láthatatlan hőse az elektromos áram. Mindennapi életünk során szinte észrevétlenül használjuk, mégis elképzelhetetlen lenne nélküle. Az elektronikus eszközeink – kezdve a mobiltelefonoktól, a számítógépeken át egészen a konyhai gépekig – mind-mind függenek az áramellátás stabilitásától.