Életforma.hu

Egyéb

Customer Data Platform - hogyan profitálhat belőle a webshopod?

Mi az a Customer Data Platform? Hogyan segíti az online vállalkozásod? Mi a különbség a Customer Data Platform és a Customer Intelligence Platform között? Milyen problémák említhetőek meg a CDP-vel kapcsolatban? A cikkben minden fontos kérdést megválaszolunk a témával kapcsolatban. Olvass tovább, ha szeretnél profitálni ebből a technológiából!

Ha szeretnél átfogó képet kapni a CDP-ről és arról, hogy milyen sikereket tudsz vele elérni a webáruházadban, ajánljuk a Konverzió Mester CDP-ről szóló cikkét.

Az alapok

A Customer Data Platform (CDP) egy digitális platform, amely összegyűjti és egyesíti a különböző forrásokból érkező, első féltől származó fogyasztói adatokat, majd pedig ezekből egy átfogó ügyfélprofilt hoz létre. 

Hasonló definíciót ad a CDP Intézet is: „(…) egy csomagolt szoftver, amely tartós, egységes ügyfél adatbázist hoz létre a hozzáférhető más rendszerek számára.”

Az összes érintkezési ponton gyűjti az adatokat, ahol első féltől származó adatokat lehet szerezni, ilyen például az értékesítés, a közösségi média, a hűségprogram és az ügyfélszolgálat. Az ügyfélprofilt pedig hozzáférhetővé teszi más rendszerek számára, mint például az értékesítési, kereskedelmi, marketingrendszerek. 

Customer Data Platform - a célok

A Customer Data Platform több célt is szolgál, amelyekhez sorolható például az, hogy összegyűjti és egységesíti a cég összes ügyféladatát. Összekapcsolja a töredékes adatforrásokat, és ezáltal létrehoz egy megbízható kiindulási pontot. 

További célja, hogy lehetővé tegye a hatékony ügyféladat-kezelést. Mindezt természetesen az adatvédelem és az adatkezelési jogosultságok figyelembevételével. Mindemellett pedig, ha a célokról van szó, arról sem szabad megfeledkezni, hogy adatalapú intézkedéseket tesz lehetővé.

Az adatok fogyasztói profilokban egyesülnek. Ezeket pedig szegmensekre strukturálja a CDP. Ezeket a szegmenseket pedig fel tudod használni a webshopod perszonalizációjában. 

Második generációs Customer Data Platform

Az első generációs CDP-k esetében a profil felépítéséhez minden adatot manuálisan kellett kiértékelniük az adatelemzőknek. Hiába volt rengeteg adat, nem volt hatékony a belőlük kinyert információ. 

Ekkor lépett színre a CDP-k evolúciójának következő lépése, a Customer Intelligence Platform (CIP), vagyis az Ügyfél Intelligencia Platform. Ezekhez az elemzésekhez biztosítja az első féltől származó adatok mellett a nulladik féltől származó adatokat is. Az AI segítségével oldja meg azokat a problémákat, amelyek a CDP-knél fennálltak. 

A CIP az AI és a gépi tanulás által gyűjti, elemzi és értékeli a kvantitatív és a kvalitatív adatokat. Az adatvezérelt folyamatokat pedig nagymértékben egyszerűsíti az intelligens automatizálás.


Kooperatív társasjátékok: együtt a családdal

Kooperatív társasjátékok: együtt a családdal 

A mai világban nem könnyű feladat, hogy a családot kicsalogassuk a digitális világ bűvöletéből. A gyerekek lecsábítása a képernyők elől mindennapos kihívás lehet a szülők számára. Azonban hogyan lehet ezt a lehető leghatékonyabban megoldani anélkül, hogy a gyerekek kedvenc tevékenységeit teljesen felszámolnánk?
Hangszigetelt ablakok: a csendes otthon titka

Hangszigetelt ablakok: a csendes otthon titka 

A mai világban, ahol a városok zaja mindent átjár, ki ne vágyna egy olyan otthonra, ahol a csend valódi luxus?
Önkéntes Vízadás: 400 000 liter vizet kaptak Budapest fái

Önkéntes Vízadás: 400 000 liter vizet kaptak Budapest fái 

Valódi összefogást hozott az idei nyár Budapesten: a 10 millió Fa, Budapest Városháza, a BKM FŐKERT és a Beeco térképes applikáció 3000 embert mozgatott meg, hogy a hőségben oltsák a város fiatal faállományának szomját.
Férfiak és a lézeres szőrtelenítés: több, mint esztétika

Férfiak és a lézeres szőrtelenítés: több, mint esztétika 

Az utóbbi években egyre több férfi dönt a lézeres szőrtelenítés mellett, hiszen ez az eljárás nemcsak esztétikailag előnyös, hanem a napi rutint is megkönnyíti.
Képes ellenőrzés: a modern kaputelefonok

Képes ellenőrzés: a modern kaputelefonok 

Elképzelte már, hogy otthona biztonságát a legújabb technológiai eszközökkel helyezheti középpontba?
Miért fáj a kicsik lába, és milyen cipő enyhíti a fájdalmat?

Miért fáj a kicsik lába, és milyen cipő enyhíti a fájdalmat? 

A gyerekek lábfájdalma sokszor elbizonytalaníthatja a szülőket.
Hogyan helyezzünk bordás lemezre csúszásgátló szalagot?

Hogyan helyezzünk bordás lemezre csúszásgátló szalagot? 

A biztonság mindenki számára kiemelten fontos, legyen szó otthonról vagy a munkahelyről. A csúszás megelőzése jelentős mértékben hozzájárulhat a balesetek csökkentéséhez, növelve ezzel a közlekedési környezet biztonságosságát és kényelmét.
Hogyan parkoljunk könnyen a repülőtér környékén?

Hogyan parkoljunk könnyen a repülőtér környékén? 

Gondolt már arra, mennyire stresszes lehet a repülőtéri parkolás, különösen, ha gyerekekkel vagy sok csomaggal utazik?
Biztonság és nyugalom – okos megoldások a mindennapokra

Biztonság és nyugalom – okos megoldások a mindennapokra 

A rohanó hétköznapokban egyre többen keresik a kényelmes, mégis hatékony biztonsági megoldásokat. Nemcsak a férfiak, hanem a nők körében is nagyon fontos szempont a család, az otthon és a munkahely védelme. A modern technológia ma már olyan lehetőségeket kínál, amelyek egyszerre nyújtanak biztonságot és szabadságot.
Mit kell tudni a CASCO-ról?

Mit kell tudni a CASCO-ról? 

A CASCO biztosítással kapcsolatban rengeteg kérdés merül fel, sokan feleslegesnek gondolják vagy éppen túl drágának, pedig nagy segítséget tud jelenteni a hétköznapokban.