- Ne ragaszkodjunk a drága márkákhoz!
A legtöbb esetben a név nélküli termékek épp olyan jó minőségűek és ráadásul olcsóbbak is.
A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a férfiak sokkal nagyobb arányban vásárolnak márkás , ámde drágább termékeket, mint a női vásárlók.
- Ne halogassuk a vásárlást, kezdjük el időben!
A kapkodás meggondolatlan lépésekhez, túlköltekezéshez vezet.
Közép-Kelet Európában az emberek 31 százaléka csak az ünnep napján fejezi be a karácsonyi bevásárlást, annak ellenére, hogy így sokkal kevesebb idő jut az árban is megfelelő ajándék kiválasztására .
- Szánjunk időt az árak összehasonlítására!
Ebben az időszakban jóval nagyobb az árverseny.
A kereskedők karácsony előtt egymással is versenyeznek, sokszor jelentősen csökkentve az árakat, hogy minél több vásárlót csalogathassanak üzleteikbe. A vásárlóknak azonban csak 63 százaléka hasonlítja össze a hasonló termékekért kért eltérő árakat mielőtt megvesz egy ajándékot.
- Ne feledjük: az ünnepeket leárazások követik, tartalékoljunk erre az időszakra is!
A karácsonyt követő leárazásokat a régió országaiban mintegy 22 millió ember várja. Azok számára, akik évente egyszer-kétszer szánják rá magukat nagyobb háztartási cikkek vásárlására, ez egy remek alkalom lehet a költségek csökkentésére. Közép-Kelet Európában a kutatási eredmények szerint a magyarok használják ki a legkevésbé ezt az alkalmat.
- A karácsonyi tervezgetés év közben is jól jöhet: folyamatosan tartsuk számon kiadásainkat !
Így könnyebb előre terveznünk.
Tájékozódjunk, hogy milyen finanszírozási lehetőségeket és hűségprogramokat kínálnak az üzletek. Előfordulhat, hogy kedvenc boltunk már a karácsonyt megelőző, vagy az év eleji időszakban is kínál kedvezményeket, árengedményeket. Egyes helyeken kamatmentes hitellel is élhetünk. Közép-kelet európai a férfiak 69 százaléka, míg a nők 67 százaléka nyilatkozott úgy, hogy előnyben részesíti azokat az üzleteket, amelyek hasonló akciókat kínálnak.
Forrás:GE Money karácsonyi vásárlási tippjei