A mostani kiélezett gazdasági versenyben a reklámcégek egyre kihívóbb és provokatívabb eszközöket használnak a vásárlók megnyerésére. Korábbi kutatások adatai szerint a szexuális tartalmú reklámok a nőkből általában negatív reakciókat váltanak ki. Darren W. Dahl, Jaideep Sengupta és Kathleen D. Vohs kutatók szerint azonban nem ilyen egyszerű a helyzet.
"A korábbi nézetek szerint a férfiak minden esetben vevők a szexuális tartalmú reklámokra, míg a nők az érzelmi intimitást előtérbe helyezve elutasítják azokat - írják a kutatók - Vizsgálataink szerint azonban, ha a szexuális tartalom a nők értékrendjét (hűség, elkötelezettség, odaadás) figyelembe véve jelenik meg, akkor ugyanolyan vonzó lehet a gyengébb nem számára is."
"Az ízlésesebb szexuális tartalmú reklámok tehát ugyanúgy elérhetik céljukat férfiaknál és nőknél egyaránt" - írják a kutatók.
www.medipress.hu