Életforma.hu

ÉLET-MÓD

A káoszból kivezető út- a reklám -és médiapiac jövője

Valóban a káosz vár a reklámipar szereplőire, akik nincsenek felkészülve az internet hozta kihívásokra? Képes lesz a Sony PS3 konzolja lenyomni a Microsoft Xbox360-at? Tényleg befellegzett a hagyományos médiamárkáknak? Többek közt ezekre a kérdésekre kaphatnak választ, akik ellátogatnak az idei Nagy Kreatív Nap konferenciára.

"You Tube killed the video star" - idézte elferdítve a Buggles zenekar ismert slágerét egy írásában nemrég Bob Garfield, az Advertising Age reklámipari szaklap vitriolos tollú publicistája és hivatalos megmondóembere.

Mit tud kezdeni a kommunikációs és reklámipar az MTV-generáció eltűnésével, a videómegosztók hihetetlen sebességű népszerűsödésével, a médiapiac totális átalakulásával -kérdezi Garfield? A szakember feltevése szerint a szereplők többségének koránt sincsenek kész válaszaik, ami egyenes út a reklámpiaci káosz felé.

Garfield szerint ugyanis az internet még koránt sem elég fejlett ahhoz, hogy átvegye a legnagyobb hirdetők büdzséjének nagyobb részét, illetve hogy képes legyen megfelelő tartalommal kielégíteni a szélesebb közönséget.

Hiába volna kész erre már a legnagyobb hirdetők közül is jó néhány cég, a reklám- és médiaipar egyelőre nem tud számukra kielégítő megoldásokat nyújtani. Aki meghallgatná Garfield elméletének részleteit, netán vitatkozni akar vele, megteheti ezt személyesen április 26-án a Nagy Kreatív Nap konferencián.

Rajta kívül előadást tart még Hal Bame, a Sony PlayStation3 (PS3) játékkonzol kommunikációjáért a keleti régiókban felelős kereskedelmi és marketingigazgató, aki arról fog beszélni, hogy a Sony milyen stratégiával közelítette meg a régiót és hogyan találták meg az egyes országokban a megfelelő ügynökségi partnereket. Bame bár itt él, elég ritkán jár, és még ritkábban ad elő Budapesten, prezentációja tehát igazi csemegének ígérkezik.

Ugyancsak izgalmasnak ígérkezik John Pallantnak, a Saatchi & Saatchi reklámügynökségi hálózat Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős regionális kreatívigazgatójának az előadása. A pszichológusként végzett, de közel két évtizede a világ reklámiparának élvonalában dolgozó, számos nemzetközi kreatívdíjjal kitüntetett Pallant arról fog beszélni, hogy hogyan kell működnie egy kreatívcsapatnak ahhoz, hogy a jelentősen megváltozott és folyamatosan változó médiapiacon képes legyen ne csak sikeresen kialakítani, de állandóan "karban is tartani" egy-egy márka arculatát, méghozzá úgy, hogy mindez üzleti értelemben is sikeres legyen.

A konferencia első és egyetlen hosszabb magyar nyelvű előadását Máth Andrástól, a Ringier kiadó kutatási vezetőjétől hallgathatják majd meg a résztvevők. Máth nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy megjósolja, merre tart 2007-ben a magyar médiapiac, milyen kihívások, nehézségek és sikerek várnak az egyes konkrét szereplőkre.

A szekcióbeszélgetések fő témái a tendereztetéssel kapcsolatos kérdések és az ügynökségválasztás problémái lesznek. Külön szekció foglalkozik majd a közbeszerzési tenderekkel. Az év második felében több milliárd forint értékben írnak majd ki ilyen pályázatokat európai uniós és hazai, állami kommunikációs feladatokra. A kormányzati megszorítások a magánszektor hirdetési költségvetéseit csökkentették, így az plusz milliárdoknak különös jelentősége lesz a reklámpiacon. Fontos kérdés, hogy hogyan készüljenek az ügynökségek egy ilyen feladatra. Akik  erre választ keresnek: Szigetvári Viktor, a Szigetvári és Társai tanácsadócég vezetője, Gulyás János, a Young & Rubicam, ügyvezetője és Megyer Örs közbeszerzési szakértő.

Egy másik szekció résztvevői (Vígh András, a Zenith Optimedia, médiaügynökség regionális vezetője, Südy György, a GlaxoSmithKline gyógyszergyár beszerzési vezetője és Mészáros Zsolt, a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója) arról beszélgetnek majd, hogyan zajlik a tendereztetés a gyakorlatban, milyen szempontok alapján választ partnert a megbízó, és mi vár az ügynökségekre a végső kiválasztásig.

A harmadik kerekasztal-beszélgetés azzal a problémával foglalkozik, hogy az ügyfelek számára milyen előnyöket és milyen hátrányokat jelent, ha egyszerre több ügynökségi partnerrel is együtt kell működniük. Hogyan lehet ilyen rendszerben megőrizni a márka egységes arculatát, miért jó ez a hirdetőnek és mit profitálhatnak belőle az ügynökségek? Ezekről vitatkozik majd Halász Katalin, a Coca-Cola regionális marketingmenedzsere,  Mentes Endre, az ACG.Hey reklámügynöskég kreatívigazgatója és Liptay Gabriella, a T-Mobile megbízott kommunikációs igazgatója.

Izgalmas beszélgetésre számíthatnak a médiaszekció hallgatói is. A szekcióban elhangzó rövid előadások, majd az ezeket követő beszélgetés azt próbálják körüljárni, hogy vajon van-e értelme médiamárkákat építeni a digitális technológia terjedése okán hihetetlenül megnövekedett tartalompiacon. Nem inkább olyan tartalom-márkákra volna-e szükség ezek helyett, amelyek a médiatípus, a csatorna formájától, fizikai adottságaitól függetlenül lehetővé teszik az adott brand terjesztését. Akik a válaszokat keresik majd: Katarzyna Kieli, a Discovery Networks európai regionális vezetője, Gosztonyi Csaba, a Carbon Group Communications ügyvezető igazgatója, Szász Dániel, a T-Online vezérigazgató-helyettese, Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője és Árpa Attila producer.

A meghívott vendégek ugyancsak igyekeznek választ találni arra a kérdésre, hogy hogyan tudnak a médiamárka-tulajdonosok megfelelő ügynökségi partnert választani a médiumok előtt álló márkaépítési és egyéb stratégiai kommunikációs feladatokhoz. A legfontosabb kérdés természetesen az, hogy milyen médiamárkák azok, amelyek sikerre számíthatnak 2007-ben Magyarországon és melyek azok, amelyek felett eljárt az idő, amelyek megújulásra szorulnak.

Esemény: Nagy Kreatív Nap
Időpont: április 26 csütörtök
Helyszín: Europe Congress Center, Budapest, 1021, Hárshegyi út 5-7.


További információ és részletes program: www.nkn.hu


6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.
Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban?

Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban? 

Amikor a meleg napokon pihenni indulunk, mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, és ebben a bőrünk ápolása különösen fontos szerepet kap.
Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is

Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is 

Az otthoni tartós szőrtelenítés egyre népszerűbb megoldás azok körében, akik szeretnének hosszú távon megszabadulni a nem kívánt szőrszálaktól anélkül, hogy időt és pénzt áldoznának drága szalonkezelésekre.
Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.
Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra

Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra 

Amint megérkezik a tavasz, a kert újra életre kel, de csak akkor, ha mi is készen állunk rá.
Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.