A résztvevők értékes információkat tudhattak meg többek között arról, hogyan osztják be szabadidejüket a fogyasztók, milyen hatással lesz a gazdasági recesszió a belföldi turizmusra, milyen a jó destinációs branding továbbá, hogy a tévé- és internet használati szokásaink hogyan hatnak társas kapcsolatainkra.
Az átlag magyar fogyasztó munkamániás és még szabadidejében is dolgozik így egyáltalán nem meglepő, hogy ma már a szabadidő többet ér a pénznél vagy a megszerezhető javaknál.
A szabadidőnkben leggyakrabban űzött tevékenységek közül az első helyen a barátokkal való találkozás áll, ezt követi a kertészkedés, a harmadik helyre pedig a főzés, az új receptek kipróbálása került.
Az internet, a tévé és a társas támogatás összefüggéseit firtató reprezentatív kutatás bemutatójából megtudhatták a résztvevők, hogy a sok tévézés és a társas támogatás mértéke között negatív, míg az internetelérés és a társas támogatás mértéke között pozitív kapcsolat áll fenn. Azaz, míg az internet interaktivitásából is adódóan támogatja a régi és új emberi kapcsolatokat, addig az alapvetően passzív tévénézés minden társas kötelékünkre negatív hatással bír.
A konferencián debütált az MFP Magyar Fogyasztó nevű periodikája is, amely ezentúl rendszeresen, a konferenciák témájához kapcsolódóan, de mindig új köntösben lát majd napvilágot.
Forráas: MFP sajtóközlemény