Nők családi körben
Magyarországon ma tízből hét nő gondolja azt, hogy elsősorban a nők feladata a család és a háztartás dolgairól gondoskodni. Ennél is többen, a gyengébbik nem több mint háromnegyede osztja azt a véleményt, hogy egy férfinak mindenkor gondoskodnia kell családja anyagi biztonságáról. A magyar nők elvárásai ezen a téren - legalább elviekben - teljesülnek, hiszen a férfiak 83 százaléka egyet ért azzal, hogy a család anyagi biztonságáról neki minden körülmények között neki kell gondoskodnia.
A családról gondoskodni olykor áldozatokkal is jár: a magyar nők 64 százaléka véli úgy, hogy sok mindenről le kell mondania annak, akinek családja van. A férfiak körében némiképp alacsonyabb, 59 százalékos ez az arány.
Különbségek mutatkoznak a két nem stressztűrő képességében is: a nőknek 56, a férfiaknak pedig 45 százaléka számolt be arról, hogy nehezen viseli a stresszt. Szintén a nők körében képviselnek némiképp nagyobb arányt azok, akik arról számoltak be, sosincs elég idejük, illetve gyakran kell kompromisszumot kötniük.
A GfK Hungária korábbi kutatásai feltárták, hogy a magyarok szívesen töltik szabadidejüket otthonukban. Különösen igaz ez a gyengébbik nemre, akiknek 68 százaléka ért egyet azzal, hogy jobb otthon eltölteni egy-egy csendes estét, míg a férfiak nem egész 60 százaléka inkább házon kívül szeretne szórakozni.
Forrás: GfK Hungária - Szonda Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2006. II-III negyedév
Nők és a bevásárlás
Magyarországon a bevásárlást továbbra is jellemzően a nők intézik: a napi fogyasztási cikkek értékben mért forgalmának mintegy felét azok a vásárlások teszik ki, amelyeket a háziasszony egyedül bonyolított.
A nők számára a vásárlás többet jelent, mint a szükséges termékek beszerzését. 35 százalékuk szívesen tölti idejét vásárlással és kirakatok nézegetésével.
A GfK Hungária felmérései szerint a nőkre, közülük is főként a 40-49 éves korosztályba tartozókra jellemzőbb, hogy átnézik a kereskedelmi láncok akciós szórólapjait. A hölgyek ráadásul hajlamosabbak olyan terméket is megvásárolni, melyet nem terveztek előre. Szintén a nők azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy az elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletekben vásároljanak.
A nők körében a férfiaktól valamivel nagyobb arányban vannak jelen azok, akik ha lehetőségük van rá, magyar terméket vásárolnak, illetve egészséges terméket vásárolnak.
Nők az étkezőasztalnál
A nők jobban odafigyelnek az egészséges táplálkozásra, mint a férfiak. A nők jobban kedvelik az egészséges táplálkozáshoz kapcsolható élelmiszereket, mint például az ízesített vagy gyümölcsjoghurtot, barna kenyeret és müzlit valamint a gabonapelyhet. Emellett a szárnyas húsok, a tej, a natúr joghurt, a zöldségek, gyümölcsök és saláták is kedveltebbek valamivel a hölgyek körében, mint az uraknál, de teázni is a gyengébb nem szeret jobban.A sütemények, csokoládé, fagylalt és jégkrém kedveltsége esetében viszont alig fedezhető fel különbség a nemek között.
Forrás: GfK Hungária - Étkezési szokások, 2005.
Nők a televízió előtt
A legkedveltebb televíziós műfajok tekintetében jelentős különbségek mutatkoznak a nemek között. Van néhány műfaj, amelyek kedveltsége jellemzően a nők körében magasabb: a sztárok és híres emberek életét bemutató műsorokat tíz hölgyből négy szívesen nézi, amíg az uraknál csak 26 százalék ez az arány.
A kulturális műsorokat a nők 43 százaléka, a férfiak 22 százaléka nézi szívesen. A divatról szóló műsorok, a sorozatok és a sláger- és nótaműsorok is jóval kedveltebbek a nők körében.
Az összeállítás a GfK Hungária Shopping Monitor, Étkezési szokások, Életstílus kutatás, Consumer Tracking adatai, a biolelmiszerek vásárlásával kapcsolatos szokásokról szóló tanulmány és a GfK Hungária-Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis tanulmányának adatai alapján készült.