A Ne Vásárolj Semmit Napnak Magyarországon immár hétéves hagyománya van. A GfK Hungária a Tudatos Vásárlók Egyesületével együttműködve 2007 januárjában egy 1000 fő megkérdezésével zajló személyes megkérdezés keretében azt vizsgálta, vajon mindenki fel tudja-e idézni, miről szól a november végi egynapos "fogyasztói böjt" és mennyire tartják jó ötletnek a kezdeményezést.
A felmérés eredményei szerint a megkérdezetteknek mintegy negyede hallott erről a napról.
"Ez az arány bár nem túl magas, mégis némi fenntartással kezelendő" - mondta el Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója. "Az ilyen jellegű, egy személy, vagy egy esemény ismertségét felmérő kutatások során általánosságban igaz ugyanis, hogy a megkérdezettek nem kívánnak úgymond kínos helyzetbe kerülni, ezért bizonyos arányban akkor is igennel válaszolnak, ha valójában még soha nem hallottak a megkérdezés tárgyát képező napról, vagy személyiségről" - folytatta a szakember.
Azok közül, akik hallottak róla, csak 12 százalék tudta a fogyasztás mérséklésére figyelmet felhívó nap időpontját megnevezni. E csoport 22 százaléka tisztában volt azzal, hogy a "Ne Vásárolj Semmit!" Napot novemberben tartották. A többiek kevéssé voltak biztosak az időpont megjelölését illetően és közel egyenlő arányban említették a következő időpontokat: ősszel, karácsony környékén, illetve év végén valamikor.
A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy azok, akik hallottak a kezdeményezésről, vásároltak-e valamit ezen a napon. Mintegy 21 százalék volt azoknak az aránya, akik vásároltak, mert őket az ilyen akciók nem érdeklik. A legalacsonyabb iskolai végzettségűek körében számottevően magasabb, 36 százalékos ez az arány.
A megkérdezettek csupán 6 százaléka állította, hogy a "Ne Vásárolj Semmit Nap" miatt nem vett semmit november utolsó péntekjén.
Akik nem hallottak a "Ne Vásárolj Semmit Napról", azoktól - miután a kutatók kifejtették, mely gondolat jegyében fogalmazódott meg a nap gondolata - megkérdezték, mi a véleményük a kezdeményezésről.
A válaszadók több, mint fele feleslegesnek tartja, mivel szerintük egyetlen nap nem változtat semmin. Azonos arányt, 11-11 százalékot képviselnek azok, akik jó ötletnek tartják, és jövőre csatlakoznának hozzá, illetve jó ötletnek tartják, de nem hiszik, hogy ők be tudnák tartani. A legmagasabb iskolai végzettségűek 30 százaléka mondta, hogy jó ötletnek tartja a kezdeményezést és csatlakozna is hozzá - ez kimagasló arány. A legfiatalabb, 15-19 éves korosztály bízik a legkevésbé magában abban a tekintetben, hogy kibírja ezt a napot vásárlás nélkül.