ELLIOTT, A SÁRKÁNY
Az Elliott, a sárkány című kalandfilm főszereplője egy Pete nevű fiú és legjobb barátja, Elliott, aki történetesen egy sárkány.
Az öreg fafaragó művész, Mr. Meacham rengeteget mesélt a helyi gyerekeknek a veszedelmes sárkányról, amelyik az erdő sűrűjében él. Vadőrként dolgozó lánya számára ezek a történetek tényleg csupán mesék, amíg nem találkozik Pete-tel. Pete egy titokzatos tízéves fiú, akinek nincs családja, sem otthona, s aki azt állítja, hogy az erdőben él hatalmas zöld sárkányával, Elliott-tal. Pete elmondása alapján Elliott rendkívüli módon hasonlít Mr. Meacham történeteinek főszereplőjére. Honnan jött Pete? Hol lakik? Mi az igazság a sárkánnyal kapcsolatban?
HÓS6OS
Az akciódús kaland a robotok építésével foglalkozó, zseniális Hiro Hamada körül forog, aki barátai segítségével megtanulja kiaknázni brilliáns agyának minden egyes tekervényét.
Ebben segítségére van testvére, a szintén lángész Tadashi, az adrenalintól csöpögő kalandok megszállottja Go Go Tamago, a mindig rendkívül precíz Wasabi No-Ginger, a kémiazseni Honey Lemon és Fred, a rajongó. Amikor egy váratlan fordulat miatt egy veszedelmes összeesküvés közepén találják magukat - amely San Fransokyo gigantikus városát fenyegeti - Hiro legközelebbi bizalmasához, egy Baymax nevű robothoz fordul, csapatából pedig modern kütyükkel felszerelt hősöket farag, hogy képesek legyenek felderíteni a rejtélyes szervezkedést.
MIYAZAKI-FILMEK
Hayao Miyazaki a legnépszerűbb japán animációs filmrendező. Első saját filmje 1979-ben készült el - ez egy mangasorozat adaptációja volt, de Miyazaki csak a következő évtizedben vált igazán figyelemreméltó rendezővé.
Először 2001-ben, a Chihiro szellemországban című filmjével kóstolhatott bele az igazi világsikerbe, ekkor több nagy filmes díjat is átvehetett, köztük a legjobb animációs filmnek járó Oscart. Miyazaki filmjeinek visszatérő témái között van az emberiség és a természet kapcsolata (ami sok esetben a természet ember általi pusztítását jelenti), az emberiség és a technológia kapcsolata és a háborúellenesség. Miyazaki már a nyolcvanas évek óta független és erős fiatal nők köré építi történeteit. Legtöbb filmjéből hiányoznak az amerikai mozikban megszokott egydimenziós gonosz szereplők, a jók sem olyan unalmasak, mint máshol. Képi világában a hagyományos japán vidék képei jelennek meg, néhol pedig nagyszerűen felépített fantáziavilágok, amik valamikor egy sosem létezett múltban, máskor pedig egy különös jövőben foglalnak helyet - néha pedig a mi világunkkal párhuzamosan, csak elrejtve léteznek. A japán hagyományok, istenek, szellemek és démonok ugyanolyan gyakran jelennek meg, mint a steampunk repülő- úszó- vagy bármilyen irányban mozgó szerkezetek.
CHIHIRO SZELLEMORSZÁGBAN
A filmben minden és mindenki folyamatos változásban van, a szülők disznókká, a gonosz boszorkány madárrá, túlméretezett gyereke valami patkányszerűséggé, a főszereplőnek segítő rejtélyes fiú sárkánnyá, a bemocskolt, bűzlő folyóisten tiszta és fenséges szellemmé, a félénk arctalan kísértet mohó szörnyeteggé, a fürdőházat körülvevő föld pedig egy kiadós eső után tengerré válik. De a középpontban a címszereplő, a hisztis és önállótlan Chihiro áll, aki szüleit elveszítve egy különös, a miénkkel párhuzamosan létező világ rabjává válik, amit a japán legendákból ismert szellemek és istenek népesítenek be. Vannak segítői, de a legtöbbször egyedül kell megküzdenie a problémákkal - először talán kicsit nehezen boldogul, de aztán belejön a dologba és végül olyan érett és erős nővé válik, mint Miyazaki legtöbb hőse.
TOTORO - A VARÁZSERDŐ TITKA
A Totoro című filmre könnyen azt lehetne mondani, hogy gyerekeknek szól, miközben azok közé a filmek közé tartozik, amin bármilyen korosztály jól szórakozhat.
A történet elég egyszerű - ez az egyszerűség teszi tökéletessé, nem hiányoznak belőle a nagy üzenetek vagy a nagy fordulatok. A történet elején egy japán egyetemi tanár vidékre költözik két kislányával, hogy közelebb lehessenek a kórházhoz, ahol a hosszú betegségből felépülő feleségét ápolják. A lányok találkoznak egy barátságos szellemmel az erdőben, majd átesnek pár kisebb konfliktuson A Totoro néhol vidám, máshol szomorú, egy kicsit vicces és egy kicsit félelmetes film. Szerepelnek benne furcsa erdei szellemek - a házban élő susuwatarik vagy porszellemek, a busz formájú, óriási macska és persze maga Totoro, a medve és a nyúl között félúton lévő jóindulatú őrzőszellem. A Totoro egy nagyon hétköznapi történet az emberi életről, ami azt üzeni, hogy mindig és mindenhol találhatunk valami varázslatot, ha keressük.