Ám a vélemények megoszlottak, hogy ezek a legújabb technológiával készült anyagok -amelyek fogyasztó hatóanyagot, illatanyagot és krémeket tartalmaznak- sokáig ruhatárunk részét fogják-e képezni vagy csupán múló divatról van szó.
Számos vállalt bizonyította már, hogy a technológia működik, és kereskedelmi sikert hozhat, mások viszont letettek a gyártásról.
Az Onixxa cég 2003-ban mindössze egy termékkel indult, mostanra 30-féle ruhadarabjuk van (például fogyasztó nadrágok), éves forgalmuk pedig 4,5 millió euró (1,1 milliárd forint). Philippe Andrieu tulajdonos arra számít, hogy 2009-re a forgalom megnégyszereződik, a piac pedig akár 500 millió eurót (127 milliárd forint) érhet.A kanadai textilóriás, az Invista, amely az egész világon rendelkezik ügyfelekkel, két és fél éve indította el saját márkájú 'cosmeto-textil' anyagainak gyártását, amelyet többek között férfi és női alsónemű készítők valamint zokni és harisnyagyártók számára forgalmaz.
A szövetek - amelyek aloe vera hidratálót, tengeri algából kivont tápanyagokat vagy illatanyagot tartalmaznak - a reklám szerint frissen vagy hűvösen tartják viselőjét és nedvesen tartják bőrét.
"Ez a biznisz inkább a kényelemről és érzelmekről szól, mintsem a gyógyászati előnyökről"- vallotta be Fiona Paul, az Invista szóvivője.
A már létező cosmeto-textíliák mikroszkopikus méretű kozmetikai kapszulákat tartalmaznak, amelyek a bőrrel való érintkezéskor kinyílnak, kiengedve az aktív alkotóelemeket. Az adott ruhadarab élettartama 20-40 mosás, az alkotórésztől függően - szakértők szerint ez a legnagyobb hátránya.
A ruhák természetesen meg kell hogy feleljenek mind a kozmetikai, mind a textilipari szabályozásoknak.
Forrás: www.medipress.hu