Jan McLucas, az ausztrál egészségügyi miniszter parlamenti titkára a napokban indította útjára a "DrinkWise" (igyál bölcsen) kampányt Sydney-ben, melynek keretén belül az elkövetkező hat hónap folyamán televíziós reklámokat jelentetnek majd meg. A Drink Wise főigazgatója, Mike MacAvoy elmondta, hogy helyi és külföldi összetett tanulmányok mutatták ki, a gyermekek ivási szokásaira nagy hatással van a szülők alkoholfogyasztási mintája.
"A tanulmányok felfedték, hogy a szülői minta nagy hatással van a kamasz gyermekek ivási szokásaira. A sok alkoholt fogyasztó szülők gyermekei nagyobb valószínűséggel kezdik meg az alkoholfogyasztás fiatalabb korukban. A gyermekekben sokkal előbb kialakul a hozzáállás, minthogy lenyelnék első korty szeszes italukat."
"A szülők mellett a nagyszülők, testvérek és más, hozzájuk közel álló személyek az elsőszámú befolyássalbíró tényezők. Így tehát a kampány fő jelmondata: a gyermeked a te szokásaidat issza magába."
A kampányt a DrinkWise Ausztrália és az ország Egészségügyi Minisztériuma közösen támogatja. A weboldalon figyelmeztetik a szülőket, gondolják végig, mikor mit isznak a gyermekük előtt, és ne figurázzák ki az ittas viselkedést jelenlétükben. Megkérik a szülőket, gondolják végig, a családi összejöveteleknek valóban elengedhetetlen kelléke e az alkohol, továbbá beszélgessenek gyermekeikkel erről a témáról.
A Rudd kormány figyelmeztet arra, a túlzott alkoholfogyasztás immár járványszerű méreteket öltött, és a probléma megfékezése végett 70 %-kal megemelte az alkoholszármazékok adóterheit.
A Nemzeti Egészségi és Orvosi Kutatási Tanács kézikönyvet bocsát majd ki az év során, melyben férfiak és nők számára egyaránt a napi két italt nem meghaladó alkoholfogyasztásra tesznek javaslatot. Az utóbbi időben jelentősen megemelkedett a túlzásba vitt ivászat miatt kórházi kezelésre szorulók száma.
Forrás: www.medipress.hu