A merevedési zavarral kapcsolatos hiányos értesülésekre és tévhitekre épülő megközelítés nemcsak szexuális életünket és azon keresztül párkapcsolatainkat rombolja, de az egészségünkre is jelentős befolyással van.
Erre a felismerésre válaszként, a Pfizer Kft. és a Magyar Egészségvédelmi Alapítvány összefogott, hogy merőben új szemlélettel kampányt indítson a potenciazavarral küzdő férfiak egészségéért. A kampány üzeneteinek tolmácsolója Keljfel Jancsi, aki a férfi nemi szerv egyéb betegségeket előrejelző szerepére fogja felhívni a férfiak figyelmét.
A tavasszal, az Európai Urológus Társaság kongresszusán nyilvánosságra hozott nemzetközi "Globális Jobb Szex Felmérés" megállapításait felhasználva a Pfizer Magyarországon is indított egy kutatást. A vizsgálatban elsősorban arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy a potenciazavarban érintett férfiak (hazánkban minden 8. férfi!) és partnereik hogyan viszonyulnak a merevedési zavarhoz, milyen ismeretekkel, információkkal rendelkeznek a problémáról.
A hazai felmérésben résztvevők a potenciazavar okai között a stresszt, a munkahelyféltést, az anyagi problémákat és a pörgő életvitelt nevezték meg. A megkérdezettek körében kevesen tudták, hogy merevedési zavart okozhatnak a szív- és érrendszeri betegségek, a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a magas koleszterinszint, és számos urológiai probléma is csökkentheti az erekció keménységét.
A válaszadók között sokak számára ismeretlen volt az a tény, hogy a merevedési zavar ezen betegségek előjeleként is jelentkezhet, vagyis a potenciazavar már jóval az egészségügyi probléma súlyossá válása előtt figyelmeztet a betegség kialakulására, amikor az még könnyen kezelhető, a szövődmények megelőzhetők. Magyarországon ez a probléma különös hangsúlyt kap a szív-érrendszeri megbetegedések gyakoribb előfordulása és az ebből eredő korai halálozás miatt.
Mivel a férfiak elsősorban életmódbeli és pszichés okokat feltételeznek a merevedési zavar mögött, elenyésző számban (kevesebb, mint 10%-ban) fordulnak csak orvoshoz. A megkérdezettek többsége inkább a háziorvosát keresné fel a problémával, kevesebben ismerik a szakorvosi (urológus, andrológus) segítség lehetőségét. Az orvosnak nemcsak az egyéb, esetleg háttérben meghúzódó betegségek kiszűrésében van nagy szerepe, hanem hatékony kezelést, megoldást is ő javasol.
Ha valaki nem orvosi javaslatra, nem hivatalos forrásból, patikából szerzi be a gyógyszert, kettős kockázatot vállal. Egyfelől az orvosi szakértelem hiányából adódó kockázatot vállalja, másfelől, a nem gyógyszertáron keresztül beszerzett amúgy vényköteles gyógyszerek származása nem garantált. Így nagyon könnyen elképzelhető, hogy hamisítványt vesz az ember. Az még a jobbik eset, ha a jó pénzért vásárolt szerben nincs hatóanyag - és ezért a kívánt hatás elmarad. Rosszabb esetben a hamisítvány szennyező anyagot is tartalmaz és egészségkárosító lehet.
Összességében elmondható, hogy a magyar férfiaknak van még mit tanulniuk saját testükről, és érdemes szégyenlősségüket levetkőzve orvoshoz fordulni már a merevedési zavarra utaló tünetek első jelentkezésekor. Csak az orvos tudja eldönteni, hogy a potenciazavarnak valamilyen szervi elváltozás-e az oka, vagy elegendő néhány praktikus jó tanács. Amellett, hogy a probléma megoldódik, és ezzel javul a szexuális élet - ami segíti a párkapcsolati gondok megoldását is -, komolyabb betegségek kialakulását is meg lehet előzni.
KAMPÁNYA hazai kutatási eredményekre adott válaszként, a vizsgálatot kezdeményező Pfizer Kft. és a Magyar Egészségvédelmi Alapítvány merőben új megközelítéssel kampányt indít a potenciazavarral küzdő férfiak egészségéért.
A kampány elindítói arra helyezik a hangsúlyt, hogy a hímvessző többfunkciós szerv, mert amellett, hogy örömforrás, képes azt is jelezni, ha a keringési rendszerben valamilyen változás kezdődik. Ha ez utóbbi az oka a pénisz rendellenes működésének, akkor az egészség szavatolása miatt érdemes orvoshoz fordulni, ha viszont pszichikai okok húzódnak meg a háttérben, akkor a depresszió elkerülése és a teljesítőképesség megőrzése érdekében kell szakemberhez menni.
Az üzenetek tolmácsolója Keljfel Jancsi figurája, ami a kampány összes megmozdulását fémjelzi majd. A figura használatának az a célja, hogy humorral fűszerezze az információkat, és a hímvessző megszemélyesítésével megoldja a férfiak nyelvét a rendelőkben is. A figura segítségével talán könnyebben szóba hozható a merevedési probléma az orvosnál: "Tudja Doktor Úr, a Keljfel Jancsi miatt jöttem."
A kampány első elemeként egy TCR reklámfilmet vetítenek különböző TV csatornákon, melynek főszereplője a férfi nemi szervvel kapcsolatba hozható Keljfel Jancsi lesz. A TCR-ben Jancsi a saját történetét meséli el a hallgatóságnak.
További információ:
Horváth Katalin, kommunikációs tanácsadó, [email protected]