Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Fészbuker Celeb TOP 25- a legbefolyásosabb celebek

25 fős toplistát állított össze a fészbuker.hu celebek közösségi média-befolyásának vizsgálata alapján. A kutatás eredménye szerint az új média sztárjainak is elengedhetetlen a folyamatos képernyős vagy rádiós jelenlét, de az is egyre fontosabb, hogy közösségi tartalmaikat tudatosan építsék. Az első három helyen Kiss Ádám humorista, Fluor Tomi és Király L. Norbert énekesek végeztek.


Helyezés Facebook oldal neve
1. Kiss Ádám
2. Fluor Tomi
3. Király L. Norbert
4. Janicsák Veca FanClub
5. Éder Krisztián SP
6. Vastag Csaba hivatalos oldala
7. VV Olivér hivatalos oldala
8. Nikolas Fan Club
9. Bödőcs Tibor
10. VV Alekosz hivatalos oldala
A fészbuker.hu, a magyar Facebook oldalak trendelemző oldala arra volt kíváncsi, hogy a magyar celebvilág mely szereplői a legbefolyásosabbak a közösségi médiában. A kutatás során a sztárok rajongótáborának méretét és aktivitását vizsgálták az online közösségi felületeken. Legnagyobb súllyal a Magyarországon legaktívabb közösségi média csatorna, a Facebook rajongótábor méretét és az itt mutatott aktivitást vették alapul, de a lista összeállítói figyelték a Twitter és más csatornák (pl. Myspace, blogok, stb.) használatát is.
A kutatás megállapította, hogy fontos a közösségi média ereje, de ma még általános szabály, hogy nehéz állandó országos médiajelenlét nélkül a legnagyobb online sztárok közé kerülni: a közösségi médiában az RTL Klubon rendszeresen szereplő sztárok a legbefolyásosabbak. Közülük is a Showder Klub stand up komedistái, az X-Faktor sztárjai és a Való Világ szereplői rendelkeznek a legnagyobb és legaktívabb rajongótáborral. Kiss Ádám humorista negyedmilliós Facebook rajongótáborával annak ellenére az első helyen végzett, hogy „egycsatornás” közösségi celebnek tekinthető, hiszen lényegében csak a Facebookon aktív. A második helyen a YouTube sztárból országos celebbé avanzsált Fluor Tomi végzett, a bronzérmet pedig Király „Like” Norbi, az X-Faktor énekese szerezte meg. A TV2-t két Megasztár, Tolvai Renáta tizennyolcadikként, Kállay-Saunders András huszonkettedikként, a Rádió 1-et pedig Cooky tizenharmadik helyezettként képviseli a listán.
Sok celeb képes a televíziókban, rádiókban felhalmozott ismertségi tőkéjét az online világban is kihasználni, de intő jel, hogy a listára került sztárok közösségi média aktivitása nagyon kiegyensúlyozatlan képet mutat. Sokan óriási Facebook rajongótáboruknak köszönhetik sikerüket, és csak néhányan, főként a legfiatalabbak használják ki az új felületek nyújtotta teljes repertoárt. Noha a Facebook kiemelt szerepe rövid távon biztosan nem változik, de a celebek is kénytelenek lesznek egyre több csatornát használni, ha tartani akarják az iramot az újonnan érkezőkkel. Egyre több a példa arra, hogy az országos sajtó az új média sztárjai közül válogat szereplőket: Fluor Tomi például YouTube sikerei után emelkedett országosan látható celebbé és Éder Krisztián SP (5. helyezett) is sokat köszönhet a több csatornán, folyamatosan épített online rajongótáborának.
A közösségi médiában nagyobb arányban jelenlévő és aktívabb női jelenléttel magyarázható eredmény, hogy a befolyásos celebek nagy része a hölgyek figyelmének köszönheti sikereit. A fészbuker.hu 25-ös listáján 18 férfi celeb egy része a hölgyek kedvence, de a 7 női sztár oldalát vizsgálva is azt láthatjuk, hogy nagyrészt „csajos” párbeszédeket generálnak. Jól mutatja ezt Rubint Réka (12. helyzett) és Dukai Regina (14. helyzett) példája.
A lista nemcsak azt mutatja, hogy lassan, de biztosan megindult a celebek áramlása az online-offline médiacsatornák között, hanem arra is felhívja a figyelmet: sok országos híresség nincs jelen a közösségi médiában. Egy részük nem tartja elég fontosnak, mások a rajongótáborukat nem találják itt, de vannak olyanok is, akik fenntartással kezelik ezeket a megszokotthoz képest eltérő kommunikációt igénylő felületeket. Az új csillagok érkezése azonban rámutat, hogy a bővülő közönségű közösségi média jelenlétet a celebek is egyre kevésbé spórolhatják meg.
A legbefolyásosabb közösségimédia-celebek

Facebook oldal neve FACEBOOK TWITTER PONTSZÁM
Rajongók Aktivitás Követők Aktivitás
1. Kiss Ádám 250011 alacsony 0 nincs 250
2. Fluor Tomi 128489 magas 10638 magas 200
3. Király L. Norbert 193150 alacsony 73 alacsony 190
4. Janicsák Veca FanClub 141645 közepes 1307 közepes 147
5. Éder Krisztián SP 30973 magas 16285 magas 130
6. Vastag Csaba hivatalos oldala 112778 magas 257 alacsony 120
7. VV Olivér hivatalos oldala 110112 magas 0 nincs 110
8. Nikolas Fan Club 95081 magas 36 alacsony 98
9. Bödőcs Tibor 94536 alacsony 0 nincs 95
10. VV Alekosz hivatalos oldala 67079 közepes 23 alacsony 68
11. Istenesbence 24842 magas 8490 magas 66
12. Rubint Réka oldala 38707 magas 0 nincs 48
13. cooky 36828 magas 41 közepes 47
14. Dukai Regina FanClub 35727 magas 2670 közepes 46
15. Vastag Tamás hivatalos oldala 37312 magas 210 alacsony 44
16. Kovács András Péter - KAP 30631 alacsony 0 nincs 31
17. Felméri Péter 29204 alacsony 0 nincs 30
18. Tolvai Renáta hivatalos oldala 25623 magas 110 alacsony 29
19. VV Béci hivatalos oldala 23216 magas 0 nincs 28
20. Wolf Kati 23110 magas 105 alacsony 27
21. VV Szandika hivatalos oldala 22228 magas 0 nincs 25
22. Kállay-Saunders András hivatalos oldala 22793 alacsony 0 nincs 23
23. Malek Miklós hivatalos oldala 18551 közepes 844 alacsony 22
24. Virag Voksan – Dj Flower 14456 magas 78 alacsony 20
25. Dombóvári István 15251 magas 0 nincs 19
Forrás: fészbuker.hu

KIK MARADTAK KI?
Mivel nem kizárólag az online rajongóbázis és aktivitás alkotta a listába kerülés feltételét, a „celeb” kategóriába ezen a listán sokan nem illettek azok közül, akik egyébként komoly Facebook táborral rendelkeznek. Így például a számok alapján bekerülhetett volna a TOP 25-ös listába Ákos is, 45 ezres Facebook és nem túl nagy Twitter táborával. De jól nyomulnak a DJ-k is a közösségi médiában: erős Bárány Attila (86 ezer Facebook rajongó), Andro (27 ezer Facebook rajongó) valamint Antonyo (20 ezer Facebook rajongó) pozíciója is, akik egy-egy rádió elkötelezettjei (Rádió 1 vagy RiseFM), azonban kevésbé építenek személyes, celeb brandet és egyikük-másikuk a közösségi oldalát is szinte kizárólag az aktuális fellépések népszerűsítésére használja és nem kétirányú kommunikációra. Néhány olyan fiatal arc is kimaradt a befolyásosak listájáról, mint például Brasch Bence és Tran Duc Anh „Düki”, vagy Barbee és MM Márton Máté énekesek. Ők a Facebookon és a Twitteren is nagyon aktívak – de gyúrniuk kell még kicsit, hogy a befolyásuk erősödjön és a celeb kategóriába sorolhatók legyenek.

MÓDSZERTAN
A listába kerülés feltétele, hogy (1) a Fészbuker.hu szakértői az adott személyt a celebek közé sorolják; (2) mérhető online közösségi rajongóbázisa, annak aktivitása és minősége a rangsorban az első 25 hely valamelyikére jogosítja. Fontos szempont, hogy a Facebookon nem profilokat, hanem a brandek számára létrehozott személyeket népszerűsítő, hivatalos vagy hivatalos helyről is linkelt oldalakat vizsgálták. A közösségi média objektív mutatóját (az összpontszámot) a Facebook rajongótábor, a Facebook aktivitás, a Twitter követők száma és a tweetek száma adta. Az összetevők közül a Facebook rajongótábor szerepelt a legnagyobb súllyal. A Facebook aktivitás vizsgálata a 2011. március 1 – április 20. közötti üzenőfali aktivitás mutatók alapján történt a Fészbuker.hu analitikájának felhasználásával. Ebben különböző súllyal szerepelnek: (1) saját és mások által küldött posztok száma; (2) saját és mások posztjaira adott kommentek száma; (3) saját és más tartalmakra adott lájkok száma. A fenti szikár számok mellett a Fészbuker.hu figyelembe vett más online csatornákon (myspace, blogok, wiki, stb.) mutatott aktivitást is. A lista 2011. április 20-i adatok alapján készült.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.