Az "Orvosok a Felelős Orvostudományért" szervezet szerint a tejes fogyással kapcsolatos állítások hamisak és félrevezetők. A csoport már 2005-ben beadott egy petíciót, hogy az FTC parancsoljon megállj-t a tejtermékek ilyen reklámozásának. A kamara akkor nem tett lépéseket az ügyben, most viszont arról tájékoztatta a szervezetet, hogy a reklámok mögött álló csoportok úgy tervezik: véget vetnek az ilyesfajta hirdetéseknek.
"Nyilvánvaló, hogy egy iparág nem építhet egy hazuugságra" - mondta Neal Barnard, az orvos csoport elnöke. A társaság amúgy az olyan vegetáriánus étrend híve, amelyben semmiféle állati eredetű étel nem szerepelt (tej és tojás sem).
A társaság két kampány ellen is fellépett. Az egyik "A tej legyen a diétád! Fogyj gyorsan!" szlogennel hirdette a tejtermékeket televízióban, interneten és a nyomtatott sajtóban, míg a másik kampány "Igyál tejet háromszor egy nap. Égess több zsírt! Fogyj gyorsan!" szlogenje csak az interneten jelent meg.
Az FTC a május 3-ai arról tájékoztatta az orvos szövetséget, hogy hivatalnokaik találkoztak a Mezőgazdasági Minisztérium embereivel illetve a két érintett cég képviselőivel, és együttesen úgy döntöttek, beszüntetnek minden tejjel való fogyásra építő marketingtevékenységet, ameddig a már elindított kutatások nem szolgáltatnak valamiféle bizonyítékot, amely alátámasztja a reklám állításait.
Susan Ruland, a "Tej legyen a diétád!" szóvivője elmondta, hogy cége véleménye szerint semmi félrevezető nincs a kampányban. "Kiállunk a fogyásra építő kampányunk mellett, ugyanis a tudomány is a mi álláspontunkon van." - mondta Ruland, aki a Nemzeti Tejfeldolgozási és Értékesítési Szövetség képviselője is egyben. "Elég sok tudományos tény támasztja alá, hogy igenis kapcsolat van a tejtermékek fogyasztása és a súlycsökkenés között."
Elmondta, hogy szövetsége úgy tervezi, kivonja a forgalomból az eddigi hirdetéseket és legközelebbi kampányában már arra fog koncentrálni, hogy bemutassa, hogyan lehet egészséges étrendet kialakítani tejtermékek fogyasztásával.
A másik kampányért felelős Nemzeti Tejtermék Értékesítő és Kutatási Szövetség már meg is változtatta a "Háromszor egy nap" kampányt. A Mezőgazdasági Minisztérium, amely felügyeli mindkét kereskedelmi szövetség működését, jóváhagyta a módosításokat, amelyeket az FTC is elfogadott.
Forrás: www.medipress.hu