Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Hatásos csodaszer a szívnek! Próbálja ki!

Szakemberek úgy vélik, hogy a pisztácia olyan anyagokban gazdag, amelyek csökkentik az érszűkület kialakulását, amely egyik legfőbb oka a szívroham és a stroke (gutaütés) kialakulásának, így kívánatosnak tartják, hogy az egészséges táplálkozás része legyen.

A legújabb kutatások szerint mindössze 90 gramm pisztácia elegendő lehet a szívbetegségek kialakulásának megelőzésére. A Pennsylvaniai Egyetem kutatói azt állítják, hogy a pisztácia szignifikánsan csökkenti a szívbetegség kockázatát és a koleszterinszintet, a verőerek egészségesek maradnak.

A Dr. Penny Kris-Etherton vezette tanulmányban önkénteseket kértek meg arra, hogy alacsony zsírtartalmú diétájukat pisztáciával egészítsék ki. Néhányan 45 g, míg mások dupla mennyiségű diót fogyasztottak naponta, a harmadik csoport nem evett pisztáciát.

A kutatók megállapították, hogy alig egy hónap elteltével a pisztáciaevők csoportjában a koleszterinszint szignifikánsan csökkent, és akik a legtöbb diót fogyasztották, a legjelentősebb koleszterinszint csökkenést érték el. A munkacsoport szerint napi 90gramm pisztácia 8,4%-os koleszterinszint-csökkenést okoz, az LDL vagy "rossz" (ártalmasabb) koleszterin szintje pedig 11,6%-t esik.

Dr. Kris-Etherton úgy véli, hogy a tanulmány megmutatta, hogy a pisztácia egészséges "szív-diétával" együtt csökkenti a szív-érrendszeri megbetegedések kockázatát. A pisztáciáról ismert, hogy különösen gazdag egy lutein nevű antioxidánsban, amely rendszerint jelen van a zöld levelű zöldségekben és az élénk színű gyümölcsökben; a lutein segít megelőzni, hogy a koleszterin lerakódjon az erek falában.

A szakemberek azt tanácsolják a fogyasztóknak, hogy inkább sózás nélkül fogyasszák a pisztáciát, mivel a sok só megemeli a vérnyomást.

Forrás: www.medipress.hu



Férfiak teljesítményének növelése alkalmi készítményekkel

Férfiak teljesítményének növelése alkalmi készítményekkel 

A férfiak számára fontos, hogy az intim helyzetekben magabiztosak legyenek, de előfordulhatnak olyan pillanatok, amikor szükségük lehet egy kis támogatásra.
A bőrápolás új korszakát hozza el a longevity és a PDRN

A bőrápolás új korszakát hozza el a longevity és a PDRN 

Az elmúlt években alapjaiban változott meg mindaz, amit az anti-agingről gondolunk.
A hajhullás kezelése: miért ne hagyja figyelmen kívül?

A hajhullás kezelése: miért ne hagyja figyelmen kívül? 

A hajhullás számos nő számára jelent kellemetlen és zavaró problémát.
Az ízületvédelem fontossága: mit tehetsz fiatalon a porckopás ellen?

Az ízületvédelem fontossága: mit tehetsz fiatalon a porckopás ellen? 

Gondoltál-e már arra, mennyi törődést igényelnek az ízületeink?
Egészség és harmónia a mindennapokban

Egészség és harmónia a mindennapokban 

Sokan keresnek valami olyasmit, ami segít harmonikusabbá tenni a mindennapjaikat.
Mi az a botox és miért nem kell tőle félni?

Mi az a botox és miért nem kell tőle félni? 

Ha valaki először gondolkodik botoxkezelésen, általában nem a szúrásoktól fél, inkább attól, hogy mi lesz utána.
A chasen-készítés művészete Japánban

A chasen-készítés művészete Japánban 

Ma különleges élményben lesz része.
Pre- és probiotikumok: a bélflóra és a hidratálás új dimenziója

Pre- és probiotikumok: a bélflóra és a hidratálás új dimenziója 

Az egészség megőrzése ma már nem arról szól csupán, hogy mit eszel vagy mennyit mozogsz.
Élvezd a különleges szaunaélményeket

Élvezd a különleges szaunaélményeket 

Napjainkban egyre többen választják a szaunázást relaxációs tevékenységként, hiszen nemcsak a test, hanem a lélek is feltöltődhet általa.
Vízfogyasztási trendek otthon és az irodában

Vízfogyasztási trendek otthon és az irodában 

Az otthonok és munkahelyek kialakítása folyamatosan változik a felmerülő új igények hatására.