A körülbelül 600 ezresre tehető magyar tinik serege a klasszikus polgári értékeket sokkal mélyebben hordozza magában, mint a környező országok fiataljai, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy szüleiktől és barátaiktól várják nehéz helyzetben az útmutatást - derült ki a Magyar Fogyasztó 18- konferencián, október elején.
A résztvevők itt értékes információkat tudhattak meg a tinik életstílusáról, szubkultúráiról, kedvenc márkáiról, valamint fogyasztási és a médiahasználati szokásairól.
Kiderült, hogy a kamaszok 25 százaléka látja úgy, nem tud beilleszkedni közvetlen környezetébe mindamellett, hogy erős benne a megfelelni akarás. Bár úgy tűnhet, hogy folyton a neten lógnak, még így is ők olvasnak a legtöbbet a teljes népességhez viszonyítva. Nagyon magas közöttük az önmagukat depresszívnek vallók arány, amiben talán közrejátszik az is, hogy a magyar fiataloknak van a legkevesebb valós és a legtöbb on-line ismerőse.
A konferencián részt vevő fiatalok szerint nagyon kevés reklám szólítja meg közvetlenül őket és annak se szeretnének a hatása alá kerülni, mivel "a jó fogyasztó az, akire nem hat a reklám". Bár elzárkóznak a reklámok hatása elől, jártasak a márkák világában, tudják melyik cég kinek, és hogyan kommunikál.
De lehet egy ennyire gyorsan változó világban élő csoportnak kommunikálni? - tették fel a kérdést a szervezők és a résztvevők.
Lehet, azonban néhány jó tanácsot vegyünk figyelembe. Például nem érdemes "haverkodni", vagy lekezelően kommunikálni feléjük. Ha pedig túl öregnek érezzük magunkat ahhoz, hogy autentikusan tudjunk hozzájuk szólni, ne féljünk segítséget kérni ettől a nagyon nyitott és rendkívül kritikus "turbó" generációtól.