Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Idén is lesz Karácsony

Az eddigi felmérések alapján elmondható volt, hogy az európai vásárlók nagy része pesszimista nézeteket vallott a gazdaságról, illetve saját vásárlóerejéről. Az idei felmérés azonban más adatokat mutat: 2006-ban a megkérdezettek közül kevesebben és kevésbé látták borúsan a helyzetet, mint az elmúlt években.

Ez a pozitív hozzáállás kedvez az év végi költekezésnek: az európai vásárlók mintegy 86%-a nagy ünneplést tervez karácsonyra, illetve az adott ország hagyományos év végi ünnepére.

A felmérés azonban erőteljes szegmentációt mutat és 3, jól elkülöníthető ország-csoportot rajzol ki:

1. A virágzó európai gazdaságok (Írország, a skandináv országok, Spanyolország és az Egyesült Királyság) fogyasztói, illetve a feltörekvő országok (Oroszország, Ciprus és Dél-Afrika) új középosztálybeli fogyasztói mind a vásárlás fokozását tervezik +6 és +18% közötti mértékben.

2. A német és olasz vásárlók egyértelműen a legpesszimistábbak, és lényegesen kevesebbet terveznek költeni: -6%.

3. Az utolsó csoportba tartozik minden olyan ország, ahol a tétovázás és bizonytalanság a domináns vásárlói hozzáállás, ennek eredménye a -1% és +2% közötti óvatos tervezett költekezés.

Ajándéközön

A felmérésben, szereplő országokban karácsonyi ajándékokra szánt átlagos összegek a 2005-ös 650 euróról 2006-ra 662 euróra nőhetnek. Még mindig az írek a nagy költekezők a háztartásonkénti több mint 1300 euróval.

A karácsonyi költségvetés legnagyobb részét mindenütt ajándékokra költik. Az Európa, Közel-Kelet, Afrika régióban az egy háztartásra jutó ajándékok száma 9 és 18  között alakul. Európában az alacsony születésszám nem kedvez a gyermekeknek szánt ajándékok számának: a legtöbb ajándékot a rokonsághoz tartozó felnőtteknek vásárolják.

Amit ma megvehetsz, ne halaszd holnapra

Európában mindenütt a tömött bevásárlóközpont a karácsonyi ünnepek legfrusztrálóbb jellegzetessége. A csak erős könyökmunkával áthatolható tömegben történő ajándékvásárlás helyett a fogyasztók idén nem vártak az utolsó pillanatig, hanem már novemberben elkezdték a bevásárlást.

Idén a fogyasztók várhatóan az Internetet is felhasználják majd ünnepi bevásárlásaik során; a világháló mára a fogyasztók mintegy 38%-a számára kínál beszerzési lehetőséget. A leggyakrabban on-line vásárolt termékek a CD-k, a DVD-k és a könyvek.

Az egyre fokozódó verseny miatt a karácsonyi ünnepi időszak a "precíziós" kiskereskedelem szükségességéről szól. A felmérés tanúsága szerint a kereskedők sikere a testreszabott ajánlatokban rejlik, mert a fogyasztók ebben az időszakban elvárják a megkülönböztetett bánásmódot: sokkal több tanácsra van szükségük, hogy átsegítsék őket az ajándékok kiválasztásának nehézségein.

A Deloitte 1998 óta minden évben elvégzi karácsonyi felmérést, melynek célja a fogyasztók karácsonyi költségekkel kapcsolatos várakozásainak a felmérése. Az idei felmérést interneten és telefonon végezték el, strukturált kérdőív segítségével, amelyet 16 és 65 év közötti magánszemélyek töltöttek ki. Idén az országmintát jelentősen kiterjesztették, így először került bele a felmérésbe Skandinávia, Oroszország, Törökország, Görögország, Ciprus és Dél-Afrika.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.