Vajon miért hazudjuk a kéjt, az igazi gyönyört egymásnak? És tudja, hogy a nő valódi erogénzónája: a lelke? Van mit tanulnunk az örömteli szeretkezésről Müller Péter: Szeretetkönyvéből.
"Amikor valakit megszeretsz, nem csak arra gondolsz, hogy "Légy az enyém", hanem azt is, hogy "Gyere velem"!
Abban a pillanatban, amikor a szíved látni kezd, az első, amit megpillantasz, hogy sorsod mások sorsával összefügg. Rájössz, hogy akihez csak hozzáérsz, vagy lerántod magaddal, vagy felemeled."
" A szeretkezés a test nyelvén elbeszélt isteni szeretet. Az ölelésben és a kéjben megnyilvánuló egységélmény.
A magyar "szeretkezés" jó szó, hiszen az ember minden rétege szeretni akar: a teste is, a lelke is, a szelleme is. Az ujja hegye is, ha tapint; az orra is, ha illatot érez; a nemi szerve is, ami a kettétépett isteni erők teremtő misztériumát rejti magába."
"És amikor két test összeforr, nem csak testileg érintkezik, hanem két lélek is egymásba rezeg, s a találkozás extázisában azt kérdjük egymástól: Hol voltál ennyi ideig?"
"A kéj pedig nem egyéb, mint a test által tapasztalható legintenzívebb szeretet-élmény. Nincs benne semmi bűn, semmi bujaság."
" A szeretkezést, vagy ahogy a mai holt nyelv nevezi, a nemi érintkezést a Biblia megismerésnek hívja. Valójában a férfi akkor ismeri meg a nő világát, és a nő a férfi világát, ha egymásba hatolnak. Ha odaadják és befogadják egymást - és egy testté lesznek.
Amíg ez nem történik meg, nem ismerjük egymást. Megismerni csak akkor tudlak, ha részt veszek benned, ha belülről éllek meg. Ha nem csak látlak és tudok rólad, de érezlek is - ha "én" minden idegszálammal megtapasztalom, hogy milyen" te"- nek lenni. Ezt nem lehet kívülről, csakis belülről.
A megismerés a "jártál bennem - jártam benned" kölcsönös élménye. Ismerem a titkos utcáidat, lelked és tested rezdüléseit, érzékenységedet, magányodat, vadságodat vagy félelmedet - azt, hogy mersz-e szeretni egyáltalán.
Tudsz-e adni és elfogadni? - most derül ki valójában. Mert amit adsz, most magadból adod. A titkaidat adod, amit féltesz, amit rejtesz, azt adod -, és azt fogadod el, tőlem is."
"A szeretkezés kéje pedig valamennyi érzetünk között a legnagyobb misztérium. Még a fájdalomnál is nagyobb.
...még a sebed fájdalmát sem érzed szeretkezés közben, mert a kéj felülmúlja a fájdalom erejét, a fizikai kínt.
A nők gyakran hazudják a kéjt, és a férfiak el is hiszik nekik. Ez azért lehetséges, mert a nők könnyebben lemondanak a szeretkezés öröméről, ha lelkileg szeretik őket. Ha már választaniuk kell, inkább testileg maradnak szegények, mint lelkileg. Ezért hazudtok nekünk, női barátaim!
Csak maradjunk veletek! Csak tartsunk ki mellettetek, s legyünk jók hozzátok, akkor is, ha már testileg nem olyan jó nektek, sőt néha kellemetlen is!
Ezért hazudjátok a kéjt csillogó szemmel, sikoltással és ájulással.
Mi, férfiak, csakis a ti szemetekben láthatjuk visszatükröződni örömünket, hogy teremtők vagyunk...Hogy a bennünk élő férfi lássa, hogy örömet okozott, elárasztott titeket gyönyörrel.
Nekünk meg azért kell azt hazudnunk, hogy a kielégülés után továbbra is gyengéden szeretünk benneteket, mert ti viszont befogadók vagytok, és arra van szükségetek, hogy ne csak egy pillanatig, hanem örökké szeressünk titeket.
A valódi szeretetnek ugyanis ez a titkos igénye."
"A szerencsések tudják, hogy minden nyomor; a szeretet nyomora. És azt is tudják, hogy kétféle nyomor van.
Az egyik, ha valakinek nincs senkije, nem ölel senkit és őt sem öleli senki; a másik, ha naponta többször szeretkezik, de minden örömélményét, üdvét és szeretetét csakis a nemi szerveivel képes megélni."