Elborzasztó, hogy 2020-ban a kis- és kamaszlányoknak világszerte még mindig olyan nehézségekkel kell szembenézniük, mint a kényszerített házasság, az erőszak és az oktatási egyenlőtlenségek. A statisztikák szerint minden évben 12 millió fiatalt adnak férjhez 18 éves kora előtt! Világszerte 130 millió 6 és 17 év közötti leánygyermek egyáltalán nem jár iskolába, valamint a Földön élő 800 millió analfabéta kétharmada is nő. Az UNICEF évtizedek óta harcol a gyerekházasság intézményének felszámolása és az írástudatlanság ellen, valamint támogatja a fiatal nőket abban, hogy kibontakoztathassák tehetségüket.
„A világ számos pontján még mindig hátrányból indulnak az életben azok a gyerekek, akik lánynak születtek. Minden társadalom elemi érdeke, hogy a nők ne gyerekkorban váljanak anyává, tanulhassanak, ezáltal hozzájárulhassanak a gazdaság fejlődéséhez és saját gyerekeiket egészségben nevelhessék fel. Leendő vásárlóink nemcsak egy-egy szép ruhadarabbal gazdagodnak, hanem a világot is egy kicsit jobb hellyé teszik” – mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.
2019-ben Mihalik Enikő szupermodell volt a rendezvény házigazdája, aki idén is örömmel mondott igent a felkérésre.
„Nagyon boldog voltam, hogy tavaly ilyen sikeres volt a kezdeményezés: összesen 150 helyről érkeztek ruhák és kiegészítők, és két nap alatt mintegy 6,6 millió forintot sikerült összegyűjtenünk a leginkább rászoruló lánygyermekek számára. Kiemelten fontosnak tartom, hogy támogassuk az UNICEF munkáját abban, hogy ezek az érintett lányok minél jobb életkörülmények között nőhessenek fel” – mondta Mihalik Enikő, az UNICEF Magyarország Bajnoka, aki elkötelezett a nehéz sorsú gyermekek támogatása mellett.

Enikőhöz most csatlakozott Blaskó Nikolett, a kommunikációs szakma egyik legismertebb szereplője. A hazai kortárs alkotók elismert támogatójaként azzal a nem titkolt céllal állt az ügy mellé, hogy a gazdasági és kulturális elit képviselői közül minél többen ajánlják fel segítségüket. „Pályám kezdete óta küldetésemnek érzem a magyar divat és kortárs művészet támogatását, női vezetőként pedig nagyon fontos számomra a nők támogatása, mentorálása, a hátrányos helyzetű fiatalok esélyeinek növelése. A fenntarthatóság érdekében magam is tudatos vásárló vagyok, így külön öröm, hogy egyszerre három nemes ügyet támogathatunk ezzel az adománygyűjtéssel” – mondta az ACG tulajdonos-ügyvezetője, az UNICEF Magyarország kuratóriumának tagja, aki maga is hozzájárul ruhadarabjainak felajánlásával az akció sikeréhez.
Az egyéni felajánlások mellett, ismert emberek és a hazai divatszakma képviselői is hozzájárulnak a kínálathoz, így többek között Sándor Szandra-Nanushka, Áron Eszter, és a Home of Fashion márkái, tehát Reményi Éva, Szegedi Kata, Cakó Kinga, Ankafans, valamint Molnár Nini tervezők darabjai is megtalálhatóak lesznek. Idén férfi- és gyermekruhák, kiegészítők, sportruházat is várják majd az érdeklődőket a belvárosi bemutatóteremben.
A nem mindennapi kollekciót felvonultató adománygyűjtő vásár október 9-11-én lesz a H&M Váci utcai exkluzív bemutatótermében. A részvétel ingyenes, ám regisztrációhoz kötött.
Bővebb információ az UNICEF Pop-Up Store Facebook-eseménynél és az Instagramon érhető el.
A szervezők minden óvintézkedést megtesznek a résztvevők biztonsága érdekében: az érdeklődők előzetes regisztrációt követően, lázmérés után maszkban és kesztyűben léphetnek be a folyamatosan fertőtlenített bemutatóterembe.