Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Kell az illat a hálóra

Idén első alkalommal készítette el a KutatóCentrum és a HVG Press közös tanulmányát E-Shopping Report 2008 néven. Az átfogó felmérés a hagyományos és online vásárlási szokások közötti kapcsolat mellett az elektronikus kereskedelem eddig kevésbé kutatott területét, az FMCG termékek (fast moving consuming goods, napi fogyasztási cikkek) online vásárlását vizsgálta.

Pro és kontra

Az E-Shopping Report 2008 alapján a neten vásárlók leginkább műszaki cikkeket (38%), CD-t, DVD-t (36%), ruhaneműt (17%) emellett mozi-, színház- és repülőjegyeket (12%) szereznek be a világhálón. Ugyanakkor az FMCG termékek online kereskedelme hazánkban még gyerekcipőben jár. A naponta internetezők 15 százaléka vásárolt már online hasonló cikkeket, azonban a megvásárolt termékpaletta nagyon széttagolt, és egy-egy netező jellemzően csak egyféle FMCG terméket szerzett be ilyen módon. A piac várható növekedését jelzi, hogy a válaszadók 25 százaléka tervezi, hogy a jövőben igénybe fogja venni a világhálót hasonló termékek megvásárlására, míg a jelenleg nem vásárlók 38 százaléka sem zárkózik el a lehetőségtől. Ők a napi fogyasztási cikkek közül elsősorban piperecikkek, kozmetikai szerek és illatszerek online beszerzését tudják elképzelni.

Az online vásárlással szemben felhozott leggyakoribb ellenérv a kézzelfoghatóság hiánya, a megkérdezettek háromnegyedének okoz ez problémát. Emellett a válaszadók a nehézkes reklamációt és a személyes kapcsolat hiányát emelték ki. "Ezek azok a területek, melyeken egy innovatív és ügyfélbarát online értékesítő rendszer könnyen úrrá lehet" - mondta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője, aki hozzátette, az online vásárlás gyenge pontjaként korábban gyakran emlegetett biztonsági hiányosságokat csupán a válaszadók egyharmada jegyezte meg. Az előnyök közt a kényelmi szempontok - a sorban állás és a cipekedés hiánya - domináltak, ezek azonban a hagyományos bevásárlók számára csak közepes fontossággal bírnak, így nem jelentenek elég erős motivációt az áttérésre.

Nem jellemző az online fizetés

Az internetes vásárlás növekvő népszerűsége egyelőre nem befolyásolta az online fizetés elterjedését: a netes vásárlók 87 százaléka az utólagos fizetést támogatja, és - hasonlóan a hagyományos bevásárlókhoz - jellemzően készpénzben egyenlítik ki a számlát. Bankkártyát a tranzakciók egynegyedénél vettek igénybe, jellemzően azokban az esetekben, mikor előre kellett fizetni - ez a megrendelések egyharmadát érintette. A netezők egy-egy alkalommal átlagosan 6600 forintot költöttek FMCG termékek online vásárlására, a jövőben pedig körülbelül 7700 forintot szánnak egy ilyen beszerzésre, ami közel 17 százalékos növekedést prognosztizál.

Az E-Shopping Report 2008 kutatás kivonata ingyenesen letölthető (www.kutatocentrum.hu/tantar.php), míg a teljes tanulmányt a KutatóCentrum értékesíti.

A kutatás háttere

Az E-Shopping Report kutatás első része egy szekunder adatgyűjtés volt, mely hazai és nemzetközi felméréseket egyaránt feldolgozott. Ezt követte egy nagymintás kutatás, mely 2008 márciusában kétezer internetező online megkérdezésével történt. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre - kor, nem, végzettség és Budapest-vidék arány - reprezentatív a naponta internetező 18-64 éves magyar lakosságra nézve.

Kapcsolódó grafikonok: www.sakkom.hu/sajto/hirek/KC_online_vasarlas_elonyei.zip

Kapcsolódó webcímek:

A KutatóCentrum honlapja: www.kutatocentrum.hu

A Hírek Média honlapja: www.hirekmedia.hu


6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.
Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban?

Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban? 

Amikor a meleg napokon pihenni indulunk, mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, és ebben a bőrünk ápolása különösen fontos szerepet kap.
Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is

Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is 

Az otthoni tartós szőrtelenítés egyre népszerűbb megoldás azok körében, akik szeretnének hosszú távon megszabadulni a nem kívánt szőrszálaktól anélkül, hogy időt és pénzt áldoznának drága szalonkezelésekre.
Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.
Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra

Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra 

Amint megérkezik a tavasz, a kert újra életre kel, de csak akkor, ha mi is készen állunk rá.
Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.