Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Kíváncsi rá? A legtöbb ember így vásárol!

A kereskedelmi márkák növekedése következtében ma már a boltokban, élelmiszervásárlásnál minden ötödik forintot a láncok saját márkás termékeiért fizetnek ki a vevők.

A Nielsen piackutató vállalat idei első félévi adatai szerint a háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál a kereskedelmi márkák kevésbé elterjedtek, de részarányuk a forgalomból szintén növekvő arányt mutat.

Amíg a háztartási vegyiáru és kozmetikum értékben mért bolti forgalmából 12,8-ról 13,4 százalékra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya 2007 első felében, a tavalyi év első hat hónapjához képest, addig a mutató élelmiszernél 17,8 százalékról 19,2-re nőtt.

Az adatok a Nielsen által mért 86 élelmiszer és 61 vegyiáru kategória forgalmi mutatóit összegzik. Kereskedelmi márkák azok a termékek, amelyeket kizárólag egyetlen kiskereskedő vagy üzletlánc árusít, illetve a gyártó közvetlenül csak a lánc számára állítja elő. Márkanév lehet a lánc neve (pl. Profi, Spar vagy Tesco) vagy fantázianév is; ott nem a lánc nevét tüntetik fel márkanév gyanánt, hanem kategóriánként különbözőképpen nevezik el őket. (Pl. a Plusnál Almsana, Alpa, stb., a Lidl termékei vagy a dm-ben Babylove, Denkmit, stb).

Majdnem minden üzlettípusban emelkedett a láncok saját márkáinak részaránya. Ebből a szempontból kiemelkedő szerepet játszanak a diszkontok. Az ott értékesített élelmiszerekből 48, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból 47 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, forintban számolva. A növekedés mértéke, 2007 első féléve és a tavalyi első félév között előbbinél 5, utóbbinál 3 százalékpont.

Némi csökkenést a Nielsen a hipermarketeknél regisztrált. Mindkét termékcsoportban 0,4 százalékponttal csökkent a kereskedelmi márkák részesedése; élelmiszernél 12,5 százalékra, vegyiárunál 6,2-re.

Az átlagot leginkább meghaladó mértékű a kereskedelmi márkák piaci részesedése élelmiszerek között állateledelnél, mélyhűtött áruknál és úgynevezett reggeliző termékeknél. (Utóbbiba tartozik a müzli, croissant, gabonapehely, müzli szelet, csoki- és mogyorókrém, valamint tartós sütemény).

Legalacsonyabb viszont a forró italnál, alkoholtartalmú italnál és édességnél.

A vegyiáruk és kozmetikumok sorában a háztartási papír és a babaápolási kategória emelkedik ki, a kereskedelmi márkák magas részarányával.

Legkevésbé a hajápolás, szájápolás és férfi kozmetikum kategóriában játszik szerepet a kereskedelmi márka.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.