Idén a fesztiváloké a főszerep, hiszen 2010 hivatalosan is a Fesztiválok Éve. Ennek alkalmából a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatása azt vizsgálta, hogy melyek a legnépszerűbb fesztiváltípusok, és a különböző rendezvények milyen közönséget vonzanak. A felmérés eredményei szerint a 18-64 évesek 74 százaléka tervezi, hogy idén kilátogat legalább egy hasonló eseményre. Nagy közönségre lehet számítani a pálinka-, a bor- vagy éppen a kolbászfesztiválokon, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan a gasztronómiai programok vonzzák a legtöbb embert: a megkérdezettek közel 40 százaléka tervezi, hogy kilátogat ilyen rendezvényre. „Ezeknek az eseményeknek a vonzereje egyebek mellett annak is köszönhető, hogy a vendégek megkóstolhatják – sokszor akár díjmentesen – az itthoni, valamint a nemzetközi konyha étel- és italkülönlegességeit” – tette hozzá az eredményekhez Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. A legkevesebben a művészeti fesztiválokat tervezik felkeresni, a villámkutatás tanulsága szerint 2009-ben is ezeknek a rendezvényeknek volt a legkisebb közönsége.
Nem fesztiváloznak a budapestiek?
A fesztivállátogatók többféle rendezvényre is nyitottak, ezt igazolja, hogy 2009-ben a megkérdezettek egyharmada több típusú fesztiválra is ellátogatott, idén pedig a megkérdezettek 44 százaléka tervezi, hogy többféle eseményt is megnéz. Bár a sokszínű programok közt mindenki megtalálhatja a kedvére valót, úgy tűnik, a leglelkesebb fesztivállátogatók a 18-24 évesek. 2009-ben 45 százalékuk ment el egynél több rendezvénytípusra, és idén is 51 százalékuk tervezi azt, hogy többféle eseményre is kilátogat.
A különböző rendezvények más-más közönséget vonzanak. A könnyűzenei fesztiválok és utcai felvonulások inkább a fiatalok körében népszerűek, míg a művészeti események közönsége jellemzően az idősebbek és felsőfokú végzettségűek köréből kerül ki. Az utcai felvonulásokat a fiatalok mellett jellemzően az alacsonyabb végzettségűek és a kisvárosban, falvakban élők várják. Érdekes eredmény, hogy a budapestiek nyilatkoztak a legnagyobb arányban úgy, hogy semmilyen fesztiválon nem vesznek részt. 2009-ben 41 százalékuk nem ment ki egy hasonló eseményre sem, és idén is 30 százalékuk tervezi a távolmaradást.
A felmérésről:
Az 1460 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás április 15. és 20. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot. A felmérés két kérdést tett fel: egyrészt vizsgálta, hogy a tavalyi évben mely rendezvénytípusokon vettek részt a megkérdezettek, másrészt az idei terveket mérte fel.
A fesztivállátogatási szokások változásáról szóló villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.
ÉLET-MÓD
Kolbászfesztivál vagy Kapolcs?
A legnagyobb fesztivállátogatók a 18-24 évesek, míg a legpasszívabbak a budapestiek - többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatásából, melyben a fesztivállátogatási szokásokat és terveket vizsgálták..

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára
A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt
Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?
A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján
Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig
A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?

A körömápolás fontossága a nők életében
A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak
Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.

Olívaolajjal a női egészségért
Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei
A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.
Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis
A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.