Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Legstílusosabban a párizsiak öltözködnek

A párizsiak öltözködnek a legstílusosabban - állapítja meg a GfK Csoport által a Wall Street Journal Europe megbízásából idén tavasszal 19 európai országban és az Egyesült Államokban készült legutóbbi felmérés. Az európaiak és amerikaiak harmada figyel öltözködéskor az aktuális divatirányzatokra.

A GfK Csoport a Wall Street Journal Europe megbízásából 2007. március-május időszakban végzett megkérdezést Európa 19 országában és az Egyesült Államokban a 15 évesnél idősebb korosztály körében a divatról és stílusról.

A válaszadók több mint egyharmada (34 százalék) úgy tartja, hogy egyértelműen a párizsiak öltözködnek a legstílusosabban - különösen a franciák maguk vélekednek így (51 százalék), de a kelet-közép-európai országok - így Lengyelország (50 százalék), Csehország (49 százalék) és Magyarország (49 százalék) lakosaiban is ez a kép. A várakozásoknak megfelelően az olaszok többsége (36 százalék) az olasz divatfővárost, Milánót választotta a kérdésre, mely városban öltözködnek a legstílusosabban, körükben csupán 24 százalék voksolt Párizsra, egyenként 8-8 százalék Rómára és Londonra, a nyugat-európai összesítésban harmadik helyezett városra.

Párizst a második helyen egyértelműen Milánó követi összesítésben 10 százalékos szavazati aránnyal, mely Nyugat-Európában 19 százalék volt - ez Hollandiában elérte a 29 százalékot, Görögországban a 27 százalékot, Belgiumban pedig a 22 százalékot. Az olaszoknak - mint azt korábban említettük - 36 százaléka tartja a milánóiakat a legstílusosabbnak öltözködés terén.

A felmérésben résztvevő országok közül a harmadik legtöbb szavazattal London (7 százalék) városa végzett a harmadik helyen a stílusversenyben. A franciák az összes válaszadó átlagánál magasabb - 13 százalékos - arányban gondolják úgy, hogy London a legdivatosabb, míg maguk a britek körében 12 százalék ez az arány. Az átlagnál magasabb százalékban osztják e véleményt a svédek (10 százalék), a dánok (9 százalék) és a magyarok (9 százalék).

Összesítésben Róma a negyedik helyezett (6 százalék), ám ennél magasabb arányban tartják a legdivatosabbnak az olasz fővárost Ausztriában (11 százalék), Görögországban (12 százalék) és Dániában (11 százalék).

Érdekes az a "hazafiság", ami Oroszországban, Svédországban, Lengyelországban és Törökországban tapasztalható - az oroszok és svédek 13-13 százaléka, a lengyelek és törökök 10 százaléka saját fővárosát tartja - Párizs után - a második legdivatosabbnak.

A megkérdezettek mintegy 35 százaléka számára nagyon fontos, vagy valamennyire fontos az, hogy a legújabb divatirányzatnak megfelelő ruhát viseljen. A divatkövetést Kelet-Közép-Európában és Oroszországban fontosabbnak tartják az emberek, mint akár Nyugat-Európában, akár az Egyesült Államokban. A mi régiónkban a divatos öltözködés az önmeghatározás egyik eszköze.

A felmérés eredményei azt mutatják minden országban, hogy a nők azok, akik inkább szeretnek a legújabb divat szerint öltözködni: 40 százalékuk figyeli és követi a trendeket, míg a férfiaknál ez az arány 30 százalék. A divatkövető férfiak és nők aránya között mintegy 15 százalékpontnyi különbség figyelhető meg Svédországban, Ausztriában, Oroszországban és Németországban, ami kifejezetten jelentős.

A korral jellemzően egyre alábbhagy a divatkövetés: míg a 15-29 éves korosztály mintegy fele fektet hangsúlyt arra, hogy a legújabb divat szerint öltözzön, addig arányuk a 30-49 éves korosztályban 36 százalék, az 50 éven felüli korosztályban csupán 23 százalékot ér el.

Forrás: GfK Hungária


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.