A borvilág egyik legfontosabb eseményén kizárólag csúcsminőségű borokkal találkozhattak a holland, a belga és a luxemburgi kereskedők és éttermek.
Az ITD Hungary által finanszírozott standon nemcsak minőségi magyar borokkal és a magyar borrégiókkal ismerkedhettek a látogatók, de "masterclass" borbemutató is zajlott sommelier-k, étteremtulajdonosok, importőrök és szakújságírók részére.
A bemutatandó magyar borokat idén is független holland sommelier választotta ki és ismert hazai borszakértők segítették kinti bemutatásukat.
A magyar borok külpiacra jutását az ITD Hungary Zrt. kiegészítő jelleggel, koncentrált programokkal segíti. Az ügynökség igazodva a magyar borok exportpiacaihoz, az úgynevezett értékpiacokat, azon belül is kiemelten a svéd és a holland piacot célozza programjaival - mondta el Bödőcs Róbert, az ITD ágazatért felelős vezetője.
Az elmúlt évek folyamatos jelenlétének eredményeként a holland piac felfigyelt a magyar borokra és elismeri annak minőségét - hangsúlyozta Bödőcs, aki kiemelkedő sikernek tekinti, hogy a magyar stand látogatottabb volt, mint az argentin vagy a dél-afrikai.
Az ITDH reményei szerint a mostani amszterdami bemutatkozás legalább olyan sikeres lesz, mint a tavalyi programsorozat, melynek hatására több magyar borászat talált holland partnerre, és azóta is folyamatosan növekedő megrendeléseket kapnak.