Három fiatal, magyar egyetemista lány megtette, sőt még ennél is többet ért el: öt kontinens 32 országából érkezett résztvevő közül a L'Oréal rangos nemzetközi marketingversenyén különdíjban részesültek egyedi látásmódjukért és kreativitásukért.
Csillag Zsuzsanna, Kövesi Zsófia és Majoros Evelin már bizonyítottak tavaly a Magyar Diákreklámversenyen, ahol a marketing és kommunikációs hallgatókként megmérették magukat a reklámszakmában. A verseny során a lányok egy komplex esettanulmány elkészítésével bizonyították felkészültségüket a szakemberekből álló zsűri és a reklámszakma előtt. Ezen a versenyen elért első helyezés indította el a Corvinus Egyetem marketing szakirányon tanuló lányokat a L'Oréal Brandstorm versenyének világába.
A feladat nem volt egyszerű, a L'Oréal luxusmárkájának, a Lancome-nak kétéves globális marketing-stratégiáját kellett összehozni. "Míg Zsófi a piackutatásért, addig Zsuzsi a termékfejlesztésért felelt, én a marketing-kommunikáció irányvonalait határoztam meg. De mindenben segítettek a L'Oréal munkatársai és ügynöksége, a Publicis."- vázolja a csapat munkamegosztását Evelin.
A lelkesedés mellett az egyetemen megszerzett elméleti tudás segített megnyerni a nemzeti döntőt, ahol idén a Budapesti Corvinus Egyetem mellett a Budapesti Gazdasági Főiskola és a Pécsi Tudományegyetem diákjai versengtek.
"A magyarországi verseny megnyerése után következett a párizsi nemzetközi döntő, amire nagyon izgatottan készültünk." - meséli Kövesi Zsófia. A magyar nemzeti döntőről ugyanis ők jutottak tovább, ők képviselték Magyarországot 32 ország 4400 diákja között a Párizsban, június 15.-én, a Musée de l'Homme-ban megrendezett döntőn. A zsűri tagjai a L'Oréal felsővezetői voltak: Jean-Paul Agon, elnök-vezérigazgató, a luxustermékekért felelős alelnök Marc Menesguen, az emberi erőforrásokért felelős alelnök Geoff Skinsgley, a Lancőme International ügyvezető igazgatója, Odile Roujol és a Publicis nemzetközi reklámügynökség vezérigazgatója, Maurice Levy.
A nemzetközi döntőn az első helyen a Koreai Egyetem és a párizsi L'Institut d'Etudes Politiques hallgatóiból álló csapatok végeztek. Második helyezettek a milánói Bocconi Egyetem diákjai, míg a dobogó harmadik fokára a chilei Katolikus Egyetem tanulói állhattak. A magyar csapat kommunikációs különdíjban részesült a Publicis reklámügynökségtől, amelyet idén először osztottak ki a magyarok egyedi látásmódjáért és kommunikációs megoldásaikért.
"A lányok fantasztikus eredménye is azt bizonyítja, hogy ez a verseny kiváló tapasztalatszerzési lehetőséget kínál a fiataloknak évről-évre a marketing területén" - állítja büszkén Ránky Katalin, a L'Oréal Magyarország vezérigazgatója.
"Habár nem mi nyertünk, de a különdíj megerősített bennünket abban, hogy később a marketing világában szeretnénk érvényesülni. Rengeteget dolgoztunk és igen sok tapasztalatot szereztünk, mindenképpen megérte végigcsinálni." - összegzik tapasztalataikat a magyar résztvevők.
A L'Oréal Brandstorm versenyről
A L'Oréal Brandstorm egy rangos nemzetközi kreatív marketing verseny, amely 1993-ban indult Franciaországban. Az elmúlt 13 év alatt világszerte körülbelül 14300 diák vett részt benne. Tavaly a világ 176 egyeteméről 4000 résztvevő próbálta ki magát a marketing világában. A L'Oréal Brandstorm azonban több mint egy üzleti játék, hiszen a verseny lehetőséget ad, hogy a résztvevők négy hónapon keresztül kipróbálhatják magukat termékmenedzserként, megalkothatnak egy új termékcsoportot együttműködve a L'Oréal csapatával és egy reklámügynökséggel. 2006-ban öt kontinens 32 országa vett részt az izgalmas, fiatalok számára megrendezett marketing versenyben, amelynek idei témája a L'Oréal luxus márkája, a Lancome Body-care volt. A nemzeti döntőket követően a nemzetközi döntő Párizsban került megrendezésre. A L'Oréal számára már évek óta kulcsfontosságú stratégiai eszköz, hogy támogassa a fiatal tehetségeket: segít a tapasztalat-szerzésben, abban, hogy lehet elfogadtatni másokkal az ötleteket, hogyan lehet okosan kompromisszumot kötni, és hogyan lehet a kreativitást egy sikeres csapat tagjaként fejleszteni. További információ: www.loreal.hu és www.brandstorm.loreal.hu.