Magyarország a képek nyelvén
A Canon második éve szponzorálja a londoni, a párizsi és a milánói divatheteket, és idén ünnepli európai megjelenésének 50. évfordulóját.
A két eseménysorozat kapcsán a Canon "We Speak Image" címmel új kampányt indított. A fényképezés kedvelői egy megadott weboldalra tölthetik fel legkreatívabb és "legikonszerűbb" képeiket 2007. július 20-ig. A szervezők olyan képeket várnak, amelyek leginkább tükrözik az ország szellemiségét, sajátosságait és jellegzetességeit. A pályázat részleteit egy önálló, külön erre a célra kialakított - magyar nyelven is használható - weboldalon ismerhetik meg az érdeklődők:
www.canon-europe.com/wespeakimage
Minél megnyerőbb, annál nyerőbb
A Canon a 17 európai országban minden egyes feltöltött kép után adományt utal át a Vöröskereszt helyi szervezeteinek. . A pénzügyi támogatás mellett a felkért divattervezők által (kizárólag a "We Speak Image" projektre) készített divatcikkek és kiegészítők értékesítéséből származó bevétel is a Vöröskereszt fiatalokat támogató európai programjait fogja segíteni.
Az innovatív, új technológiával kifejlesztett weboldal nemcsak a fotók feltöltésére és megtekintésére szolgál. Az oldal látogatóiból interaktív közösségek is kialakulhatnak. A regisztrált érdeklődők és pályázók megtekinthetik egymás képeit, létrehozhatnak ún. "hangulati közösségeket" is, és természetesen kedvenc fotóikra is szavazhatnak. Minden héten eredményhirdetés! A legnépszerűbb képek készítőit minden országban egy divatos Digital IXUS 70 fényképezőgéppel díjazza a Canon!
Testre szabott országkép
Az egyes országok legnépszerűbb és legkreatívabb képeit egy-egy kiemelkedő divattervező kapja meg (többek között a magyar Vágó Réka, a brit Matthew Williamson, illetve az olasz Elio Fiorucci), aki a képeket inspiratív kiindulópontként felhasználva, a Canon legkorszerűbb képalkotó eszközeinek segítségével megtervezi az adott ország nemzeti divatkollekcióját. Az így elkészült ruhakölteményeket, és a mindennapok során is viselhető modelleket a londoni, a milánói és a párizsi divatheteken is bemutatja a Canon. A divat iránt érdeklődő nagyközönség szeptembertől kiállításokon és egyéb rangos eseményeken tekintheti meg a teljes kollekciót egész Európában.
Technika és kreativitás
James Leipnik, a Canon Europe kommunikációért és vállalati kapcsolatokért felelős vezetője a kampány indításakor elmondta: "- A Canon felismerte a kreatív képek erejét, ugyanúgy, mint a divatvilág képviselői. Számunkra a kép minden! Fényképezési, nyomtatási és színkezelési eljárásainkat a neves és feltörekvő divattervezők Európa minden táján használják a tervezési folyamatok kreatív részeként - ez a tény egyre inkább nyomon követhető, hiszen szinte valószínűtlen pillanatokat és művészi kifejezési formákat örökítenek meg eszközeink segítségével."
" A Canon célkitűzései közé tartozik a kreativitás ösztönzése. Mindenki kezébe jól használható eszközöket igyekszik adni, függetlenül attól, hogy professzionális vagy lelkes amatőr képalkotóról van-e szó. A "We Speak Image" divatkampány Európa vezető divattervezőinek valamint amatőr és profi fotósainak kreativitását ötvözi majd, így együtt ünnepelhetjük Európa sokszínűségét, és csodálhatjuk meg alkotóinak stílusérzékét. Mindenkit arra bátorítok, hogy fényképezőgépével örökítse meg országa jellemző képeit, vegyen részt a pályázaton, és segítsen pénzügyi támogatást nyújtani a nehézségekkel küzdő fiataloknak Európa-szerte."
A divat most is új arcát mutatja meg
A "We Speak Image" divattervezési kampány a Canon tavalyi, rendkívül sikeres "The Other Side of Fashion" (A divat másik oldalán) elnevezésű projektjét követi, amelynek eredményeként a Canon több százezer euróval támogathatta a Vöröskeresztet. Az akkori projekt keretében a világ legbefolyásosabb divatszemélyiségei közül százat kértek fel arra, hogy a bennfentes szemével készítsenek fotókat a nemzetközi divat kulisszatitkairól. Az eredmény egy olyan fényképgyűjtemény lett, amelyet Londonban látványos külsőségek között, híres személyiségek részvételével bocsátott útjára a Canon, és amelyet később Európa-szerte egy különleges kiállítású magazinban, valamint nyilvános kiállításokon tekinthetett meg a közönség.
Forrás: Canon Hungária Kft.