A tematikus csatornák terjedése, a szélesedő műsorkínálat jelentős befolyást gyakorol tévénézési szokásainkra. Részben a növekedő választéknak – és így a figyelem megoszlásának – köszönhető, hogy a legtöbb csatornatípust kevesebben nézik, mint 5 évvel korábban. Az egyetlen kivételt az ismeretterjesztő adók jelentik: a 18-64 évesek 42 százaléka választja egyre gyakrabban az ilyen típusú csatornákat – állapította meg a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös villámkutatása. Az érdeklődés leginkább az egyébként is szűk csoportot célzó zenecsatornák iránt csökkent. „Az internet terjedése jelentős szerepet játszhat abban, hogy a korábbi évekhez képest a zenei adókat még a fiatalok is kevesebbet nézik, hiszen a világhálón bármikor szabadon rákereshetnek kedvenc számaikra – értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. – Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a felmérésben nem a nézettségi sorrendet, hanem a tévénézési szokások trendjeit, változásait vizsgáltuk.”
Bár a tematikus csatornák közül a filmeket vetítő adókkal töltött idő az elmúlt öt évben gyakorlatilag nem változott, a műsorfajták közt mégis a filmek a legnépszerűbbek. A kedvelt műsortípusok közt második helyen az ismeretterjesztők, harmadik helyen pedig a sorozatok és hírműsorok végeztek. Bár a hivatalos nézettségi adatok szerint a szappanoperák előkelő helyet foglalnak el, a kedvencek közt ezt a műfajt jelölték meg a legkevesebben. Csak szűkebb réteg, a megkérdezettek egynegyede voksolt a tehetségkutató, beszélgetős és sportműsorokra.
Nemek harca a távirányítóért
A férfiak és a nők eltérő érdeklődése a tévénézési szokásokban is nyomon követhető. A férfiakat jobban lekötik az ismeretterjesztő és hírműsorok, emellett a sportközvetítéseket is inkább ők kísérik figyelemmel. A nők szívesebben nézik kikapcsolódásként a sorozatokat, vetélkedőket, a főzős, beszélgetős és tehetségkutató műsorokat, valamint a hagyományos szappanoperákat.
Nemcsak a nemek, de a generációk is harcolnak a távirányítóért. A hírműsorokat az 55-64 évesek 60 százaléka nézi szívesen, ennek megfelelően egyre többször kapcsolnak át a hírcsatornákra is. „A fiatalok jellemzően már inkább az interneten tájékozódnak, és a hírportálok jelentik számukra a hiteles és naprakész hírforrást” – tette hozzá a KutatóCentrum vezetője. A hírműsorokhoz hasonlóan minél idősebb valaki, annál valószínűbb, hogy kedveli a vetélkedőket és a beszélgetős műsorokat. A 18-24 éveseket a többi korosztályhoz képest jobban lekötik a sorozatok, a sport- és tehetségkutató műsorok.
A felmérésről:
Az 1449 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás március 18. és 23. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot.
A tévénézési szokások változásáról szóló villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.
**************************
Kapcsolódó webcímek:
A KutatóCentrum honlapja: www.kutatocentrum.hu
ÉLET-MÓD
Mit és egyébként, a Tévéből mit tanulunk?
Az elmúlt 5 évben jelentősen átalakultak a 18-64 évesek tévénézési szokásai. Egyedül az ismeretterjesztő csatornákra kapcsolunk át többször, míg a zenecsatornák előtt sokkal kevesebb időt töltünk – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös felméréséből.

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára
A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt
Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?
A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján
Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig
A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?

A körömápolás fontossága a nők életében
A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak
Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.

Olívaolajjal a női egészségért
Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei
A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.
Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis
A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.