Első alkalommal a cukor témakörét ajánlják az olvasók figyelmébe.
Egy érdekes cikk kedvcsinálóként:
Édes ízérzet- Mitől leszünk édesszájúak?Az édes íz érzékelése különleges, velünk született képesség, már az újszülöttek arcán is megfigyelhető mimikai változás cukros oldat hatására szemben a tiszta vízzel. Az édes íz szeretete valószínűleg az anyatej magas tejcukortartalmával is magyarázható. Gyerekorvosok ezért használják például apróbb kezelések során a cukrot, mint "érzéstelenítőt". Bár az édes íz szeretete idővel csökken, mégis a kisbabák kedvence marad. A francia OPALINE (Observatoire des Préférences Alimentaires du Nourisson et de l'Enfant) tanulmány 3 hónapos korban az édes íz szeretetét, 12 hónapos korban az új sós íz felfedezését mutatta ki. Ám 20 hónapos korban még mindig az édes íz volt a favorit.
Gyerekek és tizenévesek esetében az édes íz szeretete már a növekedéshez szükséges energiatöbblettel kapcsolható össze.
Sok felnőtt úgy gondolja, hogy a gyermek cukorfogyasztását szigorú keretek közé kell szorítani. Túl szigorú hozzáállással azonban pont ellentétes hatást vált ki a gondoskodó szülő. Ha a sütiket, cukorkákat, csokikat és jégkrémeket csak kivételes alkalmakra, például születésnapra tartogatja, egyre inkább a vágy tárgyává teszi ezeket az élelmiszereket. A gyerekek így még pozitívabb képet társítanak az édességhez, és a szülői felügyelet lazulásával hajlamosabbá válnak ezek túlzott fogyasztására.
Felnőttkorban az édes ételek fogyasztása és az édes ízérzet is nagy egyéni különbségeket mutat. Az édes íz érzékelését egyéb tényezők is befolyásolhatják, pl. az adott élelmiszer zsírtartalma. Érdekesség, hogy az édes és egyúttal magas zsírtartalmú ételeket főleg azok a normál testsúlyú nők kedvelik és választják előszeretettel, akik szeretnek jókat enni.
Az édesség szeretete és az édesség utáni vágy egyes embereknél ugyanazt jelenti. Ők az éhségérzet csillapodása után is folytatják az evést, amíg az egész csomag el nem fogy. Kimutatható tehát, hogy az édes ízérzet befolyásolja az emberi viselkedésmódot, amely önmagában is rendkívül bonyolult terület.
A Nestlé a felnőtteknek is segítséget nyújt a kiegyensúlyozott életmód kialakításában. A Nestlé Életmód Központ célja a felnőtt magyar lakosság egészségi állapotának javítása. A www.eletmodkozpont.hu internetes oldalon megtalálható életmódprogram hiteles információkkal, neves szakértők személyre szabott tanácsaival, hasznos életvezetési tippekkel és közismert személyiségek vallomásaival segít a testi-lelki harmónia kialakításában.