Az amerikaiak már az idén határozottan több ékszert vásároltak, mint 2012 azonos időszakában, az első öt havi eladások 10,5 százalékkal meglódulva, 12,7 milliárd dollárt tettek ki. Ezen belül a május volt a legerősebb, amikor is 3 milliárd dollár értékű ékszer fogyott. Ennél magasabb értéket csak a karácsonyi vásárlások miatt hagyományosan kiugró forgalmú december szokott hozni. Az ékszereladások mértéke különösen annak fényében figyelemre méltó, hogy a többi termék és szolgáltatás azokétól elmaradó ütemben bővült.
Erre az International Council of Shopping Centers (ICSC) előzetes adataiból lehet következtetni Ezek szerint a kiskereskedelmi eladások júniusban összességében 6 százalékkal nőttek – ezen belül az áruházaké 5,7 százalékkal, míg a nem-bolti értékesítések 13,8 százalékkal –, de – az autóipart nem számítva – a teljes kiskereskedelmi és élelmiszer-eladások mindössze 2,7 százalékkal, 3391 milliárd dollárra emelkedett. Bár június még így is a legerősebb hónap volt a kiskereskedelem terén tavaly augusztus óta – jelentette ki Michael P. Niemira, az ICSC elnöke és vezető közgazdásza –, a fogyasztói költésekből és a kiskereskedelmi eladásokból a National Retail Federation (NRF) arra következtet, hogy az amerikai gazdaság növekedése a második negyedévben lassult.
„A fogyasztók a magas szinten állandósuló munkanélküliség, az adóemelések és a bizonytalankodó politikai vezetés miatt óvatosak maradhatnak” – figyelmeztetett az NRF elnöke, Matthew Shay. Még ha ezzel együtt úgy is véli, az év második fele kiskereskedelmi szempontból jobb eredményeket hozhat az elsőnél.