Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Nem mindenben a külföldi a legjobb!

A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában, amelyet 2001-ben végeztek el először.

Idén a vizsgálat 16 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország), melynek elsődleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat a Reader's Digest magazin olvasóinak körében Európában.

A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben.

Az idén összesen 23 651 kérdőívet elemeztek ki.

2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bővült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevő összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra.

Az olvasók a márkákat egy egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.

Az eredményekből:

  1. A finn Nokia cég bámulatos teljesítményt nyújt: eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron nyolcadik alkalommal szavaztak bizalmat ezen cég mobiltelefonjainak az Európai Megbízható Márkák átfogó felmérésben. Kiemelkedő eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában.
  2. Több éve nem változott a helyzet az ásványvizek rangsorában, idén is a Szentkirályi nyerte el az olvasók kegyeit és lett egyben a kategória győztese.
  3. 2005 óta megállíthatatlan a Nivea: idén mind a 16 országban a kék dobozos termékekre szavazott az olvasók nagytöbbsége bőrápolás-kategóriában.
  4. Jó eredménnyel zárt a Visa is, amely idén - hazánkat és Nagy-Britanniát kivéve - 14 államban lett a legmegbízhatóbb kártyatársaság. A magyar válaszadók azonban - Európában egyedülálló módon- a MasterCard kártyákra szavaztak előszeretettel, a britek pedig a Barclaycard-ra.
  5. A Canon igen közkedvelt fényképezőgép márka egész Európában, a megkérdezett magyar előfizetők többsége is ebben bízik.
  6. A gabonapehely kategóriában, 15 országban a Kellog's vagy a Nestlé nyert, de nem Magyarországon: a magyarok egyedülálló módon egy hazai termékre, a Cerbonára voksoltak.
  7. A Reader's Digest magyar olvasói már nyolcadik éve hűek az Opelhez, a hollandokkal együtt. Idén is nyert a német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyőzőre.
  8. A Lenovo (illetve elődje, az IBM) a Reader's Digest olvasóinak körében évek óta az első helyen áll, ha számítógépről van szó.
  9. Nincs változás az élen tavalyhoz képest mobilszolgáltatók tekintetében, a Reader's Digest magazin magyar válaszadói úgy érzik, a T-Mobile tényleg mindig velük van. A kategóriát újfent ők nyerték.
  10. Az internet egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, a felmérésben részt vevők többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni.
  11. A felmérés kezdete óta, nemcsak Magyarországon, de Németországban is, az Allianz érdemes leginkább a "Megbízható Márka" címre a biztosítótársaságok kategóriájában.
  12. Bár a választék évről évre nő, a bankok kategóriájában az OTP Bank nem talált legyőzőre idén sem. Ebben a kategóriában immáron nyolcadik alkalommal az OTP Bankot választotta meg a legmegbízhatóbb banknak a Reader's Digest magazin magyar olvasótábora.
  13. A magyarok szeretnek tévét nézni, és a felmérésben résztvevők többsége ezt leginkább Samsung készülékeken tenné.
  14. Sok év után tavaly váltás történt, és a Zanussi került az élre: a márkának idén újra sikerült kivívnia az első helyet a konyhai nagygép kategóriában.
  15. Már több mint 250 éve a kávézás szakértője a Douwe Egberts: Omnia elnevezésű kávéja gyűjtötte be a legtöbb szavazatot.
  16. Télen felmelegít, nyáron enyhülést ad, felfrissít, megnyugtat - mindezt tudja a tea! A magyar, és idén már a francia válaszolók többsége is a Liptonra voksolt.
  17. "Minden idők legnagyobb slágerei" - ez a rádiócsatorna mottója, és úgy tűnik, ezzel meg is szerezte a szavazatok többségét a Sláger Rádió.
  18. A fájdalomcsillapító kategóriát 2008-ban is az Algopyrin nyerte, ahogy eddig minden évben.
  19. Izgalmas sorozatok és filmek, színvonalas vetélkedők és magazinműsorok, érdekes sztárok és elismert műsorvezetők... Az RTL Klub idén is megőrizte első helyét a tévécsatornák kategóriájában.
  20. Az Avon nagyon népszerű dekorkozmetikum márka Közép-Kelet-Európában: a magyarok mellett a cseh, a lengyel, a román és az orosz előfizető hölgyek is szeretik használni termékeiket.
  21. Idén hajápolás-kategóriában beerősített a Schauma, és nem érte be a második hellyel. A magyar szavazók többsége ez alkalommal rá voksolt.
  22. Ha pedig babaápolásról van szó, a magyar és az orosz válaszadók többsége a Johnson's baby termékeire szavaz.
  23. Úgy tűnik, a válaszadók Magyarországon, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Romániában és Spanyolországban is az Ariel mosóporban bíznak a makacs foltok elleni harcban.
  24. A válaszadók nagy része hazánkban, Romániában és Németországban is, az élet Coke oldalát választja, ha szomját üdítőitallal szeretné oltani, így a Coca-Cola lett a kategória győztese.
  25. A sörök kategóriájában a hagyomány és minőség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
  26. A legtöbb válaszadó 2008-ban is a Milli tejtermékeknek szavaz bizalmat.
  27. Lehet, hogy a titok nyitja a lila tehénben keresendő? Tény, hogy a Milka évek óta a kedvenc csokoládék közé tartozik Ausztriában, Oroszországban és Magyarországon is.

Idén úgy döntött a Reader's Digest, hogy az állateledel kategóriát kétfelé bontja, macska- és kutyaeledelre:

  1. Kiderült, nem csak a magyar, hanem a svéd, az angol és a finn olvasók is a Whiskas macskaeledelben bíznak, ha kedvenc cicájuk kényeztetéséről van szó.
  2. A kutyaeledel kategóriában pedig a legtöbb szavazatot a Pedigree kapta nem csak hazánkban, hanem Romániában is.
  3. A vitaminbevitel nagyon fontos mindenki számára, a magyar válaszadók idén először az Activalra szavaztak zömében. Úgy tűnik, a legtöbb magyar voksoló ebbe a multivitamin készítménybe helyezte bizalmát.
  4. Idén a köhögéscsillapító / megfázás elleni gyógyszer kategóriában változott a sorrend: a Neo Citran lett az első.


 A zöld szállítási megoldások reneszánsza

A zöld szállítási megoldások reneszánsza 

Eszedbe jutott már, hogy mennyire hatékony egy biciklis futárszolgálat a városi közlekedésben? A nagyvárosokban, mint Budapest, egyre népszerűbbek azok a futárok, akik kerékpárral oldják meg a csomagszállítást, hiszen a lüktető forgalomban gyorsabban célba érnek, és még a környezetet is kímélik. Mi áll ennek a trendnek a hátterében, és milyen előnyöket kínálnak ezek a szolgáltatások?
Testmozgás és mesevilág – a gyermek mindennapjai

Testmozgás és mesevilág – a gyermek mindennapjai 

A gyerekek világa játékkal, kíváncsisággal és felfedezésekkel van tele: itt az aktivitás és a mesevilág olyan elemek, melyek nemcsak fejlesztik a kicsik képességeit, hanem tartalmasabbá, boldogabbá is teszik a mindennapjaikat.
A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja

A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja 

A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van.
Ezek a leggyakoribb allergének a kutyatápokban – kerüld őket!

Ezek a leggyakoribb allergének a kutyatápokban – kerüld őket! 

A kutyák táplálékallergiái egyre gyakoribb problémát jelentenek a gazdik számára.
Ayurvéda az élet tudománya: egészség és harmónia az ősi tanításokkal

Ayurvéda az élet tudománya: egészség és harmónia az ősi tanításokkal 

Az ayurvéda több ezer éves bölcsessége sokak számára még ismeretlen, pedig ez a gyakorlat Indiából egészen napjainkig fennmaradt és elterjedt.
A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai

A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai 

Az ép testben ép lélek mondás talán sosem volt aktuálisabb, mint napjainkban.
Így készíthető olajos macerátum házilag

Így készíthető olajos macerátum házilag 

Az olajos macerátumok készítése régre nyúlik vissza, hiszen a természet gyógyító erejét már évezredekkel korábban elhoztuk az otthonunkba.
Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra

Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra 

A női és férfi szervezet egészsége sokszor más jellegű figyelmet kíván. Bár a hétköznapi rohanásban hajlamosak vagyunk a kellemetlen tüneteket elbagatellizálni, a korai odafigyelés gyakran meghálálja magát. 
A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez!

A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez! 

Bevallom, amikor először hallottam a gyaloglópadról, kicsit szkeptikus voltam.
6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.