Idén a vizsgálat 16 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország), melynek elsődleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat a Reader's Digest magazin olvasóinak körében Európában.
A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben.
Az idén összesen 23 651 kérdőívet elemeztek ki.
2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bővült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevő összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra.
Az olvasók a márkákat egy egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.
Az eredményekből:
- A finn Nokia cég bámulatos teljesítményt nyújt: eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron nyolcadik alkalommal szavaztak bizalmat ezen cég mobiltelefonjainak az Európai Megbízható Márkák átfogó felmérésben. Kiemelkedő eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában.
- Több éve nem változott a helyzet az ásványvizek rangsorában, idén is a Szentkirályi nyerte el az olvasók kegyeit és lett egyben a kategória győztese.
- 2005 óta megállíthatatlan a Nivea: idén mind a 16 országban a kék dobozos termékekre szavazott az olvasók nagytöbbsége bőrápolás-kategóriában.
- Jó eredménnyel zárt a Visa is, amely idén - hazánkat és Nagy-Britanniát kivéve - 14 államban lett a legmegbízhatóbb kártyatársaság. A magyar válaszadók azonban - Európában egyedülálló módon- a MasterCard kártyákra szavaztak előszeretettel, a britek pedig a Barclaycard-ra.
- A Canon igen közkedvelt fényképezőgép márka egész Európában, a megkérdezett magyar előfizetők többsége is ebben bízik.
- A gabonapehely kategóriában, 15 országban a Kellog's vagy a Nestlé nyert, de nem Magyarországon: a magyarok egyedülálló módon egy hazai termékre, a Cerbonára voksoltak.
- A Reader's Digest magyar olvasói már nyolcadik éve hűek az Opelhez, a hollandokkal együtt. Idén is nyert a német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyőzőre.
- A Lenovo (illetve elődje, az IBM) a Reader's Digest olvasóinak körében évek óta az első helyen áll, ha számítógépről van szó.
- Nincs változás az élen tavalyhoz képest mobilszolgáltatók tekintetében, a Reader's Digest magazin magyar válaszadói úgy érzik, a T-Mobile tényleg mindig velük van. A kategóriát újfent ők nyerték.
- Az internet egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, a felmérésben részt vevők többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni.
- A felmérés kezdete óta, nemcsak Magyarországon, de Németországban is, az Allianz érdemes leginkább a "Megbízható Márka" címre a biztosítótársaságok kategóriájában.
- Bár a választék évről évre nő, a bankok kategóriájában az OTP Bank nem talált legyőzőre idén sem. Ebben a kategóriában immáron nyolcadik alkalommal az OTP Bankot választotta meg a legmegbízhatóbb banknak a Reader's Digest magazin magyar olvasótábora.
- A magyarok szeretnek tévét nézni, és a felmérésben résztvevők többsége ezt leginkább Samsung készülékeken tenné.
- Sok év után tavaly váltás történt, és a Zanussi került az élre: a márkának idén újra sikerült kivívnia az első helyet a konyhai nagygép kategóriában.
- Már több mint 250 éve a kávézás szakértője a Douwe Egberts: Omnia elnevezésű kávéja gyűjtötte be a legtöbb szavazatot.
- Télen felmelegít, nyáron enyhülést ad, felfrissít, megnyugtat - mindezt tudja a tea! A magyar, és idén már a francia válaszolók többsége is a Liptonra voksolt.
- "Minden idők legnagyobb slágerei" - ez a rádiócsatorna mottója, és úgy tűnik, ezzel meg is szerezte a szavazatok többségét a Sláger Rádió.
- A fájdalomcsillapító kategóriát 2008-ban is az Algopyrin nyerte, ahogy eddig minden évben.
- Izgalmas sorozatok és filmek, színvonalas vetélkedők és magazinműsorok, érdekes sztárok és elismert műsorvezetők... Az RTL Klub idén is megőrizte első helyét a tévécsatornák kategóriájában.
- Az Avon nagyon népszerű dekorkozmetikum márka Közép-Kelet-Európában: a magyarok mellett a cseh, a lengyel, a román és az orosz előfizető hölgyek is szeretik használni termékeiket.
- Idén hajápolás-kategóriában beerősített a Schauma, és nem érte be a második hellyel. A magyar szavazók többsége ez alkalommal rá voksolt.
- Ha pedig babaápolásról van szó, a magyar és az orosz válaszadók többsége a Johnson's baby termékeire szavaz.
- Úgy tűnik, a válaszadók Magyarországon, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Romániában és Spanyolországban is az Ariel mosóporban bíznak a makacs foltok elleni harcban.
- A válaszadók nagy része hazánkban, Romániában és Németországban is, az élet Coke oldalát választja, ha szomját üdítőitallal szeretné oltani, így a Coca-Cola lett a kategória győztese.
- A sörök kategóriájában a hagyomány és minőség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
- A legtöbb válaszadó 2008-ban is a Milli tejtermékeknek szavaz bizalmat.
- Lehet, hogy a titok nyitja a lila tehénben keresendő? Tény, hogy a Milka évek óta a kedvenc csokoládék közé tartozik Ausztriában, Oroszországban és Magyarországon is.
Idén úgy döntött a Reader's Digest, hogy az állateledel kategóriát kétfelé bontja, macska- és kutyaeledelre:
- Kiderült, nem csak a magyar, hanem a svéd, az angol és a finn olvasók is a Whiskas macskaeledelben bíznak, ha kedvenc cicájuk kényeztetéséről van szó.
- A kutyaeledel kategóriában pedig a legtöbb szavazatot a Pedigree kapta nem csak hazánkban, hanem Romániában is.
- A vitaminbevitel nagyon fontos mindenki számára, a magyar válaszadók idén először az Activalra szavaztak zömében. Úgy tűnik, a legtöbb magyar voksoló ebbe a multivitamin készítménybe helyezte bizalmát.
- Idén a köhögéscsillapító / megfázás elleni gyógyszer kategóriában változott a sorrend: a Neo Citran lett az első.