Kanadai általános iskolákban próbáltak ki egy új módszert, melynek keretében az általános iskola felső tagozatos diákjai osztották meg ismereteiket óvodásokkal, alsó tagozatosokkal. A prospektív vizsgálat keretében a felsősök egy szakértő tanártól az egészséges életmóddal kapcsolatos témakörökben kaptak felvilágosítást.
A táplálkozással, fizikai aktivitással és egészséges testimázzsal kapcsolatos tudás elsajátítása mellett ahhoz is kaptak segítséget, hogy hogyan adhatják át ezt fiatalabb pajtásaiknak, majd ennek hatásosságát tesztelték is. Mind a kontrollcsoport, mind pedig a tanulmányban részt vevő diákok kitöltöttek egy egészséges életmóddal kapcsolatos kérdőívet; elemezték egészségi állapotukat (9 perces fitness futás, testelégedettség mérés, étkezési zavarok), és adataikat is feljegyezték (BMI, vérnyomás, pulzus).
Összegzésként elmondható, hogy ez a típusú "oktatva tanuljunk" módszer jól bevált mind a felsős, mind az alsós diákok esetében, hisz mindkét korosztályban javult az egészséges életmóddal kapcsolatos tudásszint és hozzáállás. A mérhető eredményeket tekintve kiderült, vérnyomásuk kevésbé emelkedett, sőt a programban aktív szerepet vállaló felsősök testtömege és BMI-je kevésbé nőtt, mint a programban kontrollként résztvevőké.
Forrás: Tudományos Életmódtanácsok