A mostani bejelentés következtében magyar felhasználók tölthetik meg új tartalommal a világ első számú online videomegosztóját. "Egy új sztárvilág, egy újfajta szórakoztatóipar van születőben", állítja Heal Edina, a Google Magyarország vezetője.
„YouTube partnernek lenni azért jó, mert az ember a legfurcsább ötleteihez is kap egy tv csatornát”, mondta Szirmai Gergely, filmes véleményvezér, a Hollywood Hírügynökség bloggere. Az első órákban csatlakozók sorában van még a hazai zenei világból Ákos, a látványos kísérleteket házilag végző Szertár videoblog, és az NB1-es Újpest FC és Videoton FC.
A YouTube partnerei minden hónapban megkapják a videóik által generált reklámbevétel több mint 50 százalékát. A YouTube minden technikai feltételről és a partner csatornáján megjelenő reklámok értékesítéséről gondoskodik. Egyetlen dolog marad a partnerre, hogy érdekes, izgalmas, különleges vagy éppen szórakoztató videókat gyártson. Fontos feltétel, hogy rendelkeznie kell a szükséges szerzői jogokkal is.
„A YouTube-ot ma világszerte partnereink töltik meg igazán élettel. Azzal, hogy már Magyarországon is nyitva áll a lehetőség a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenki előtt, hogy a YouTube-on videóival partnerként pénzt keressen, még több minőségi magyar tartalom lesz elérhető az oldalon", hangsúlyozta Heal Edina.
A YouTube néhány partner számára fontos bevételi forrás, mások például a hobbijukra költik az így keresett pénzt. Azt a házivideót például, amelyen egy kisfiú édesapja kamerája előtt megharapja bátyja ujját a családi autó hátsó ülésén mára több mint 480 milliószor nézték meg. A reklámbevételekből és a szponzori szerződésekből származó 100 millió forintnyi bevételből ma a két kisfiú magániskolába járhat. Az Egyesült Államokban több száz olyan YouTube partner van, akik évente több tízmillió forintnyi jövedelemre tesznek szert. Európában is egyre többen főállású YouTube videósként keresik meg a megélhetésre valót. Az először csak a barátoknak küldött videó-receptekkel indult KotletTV lengyel házaspárja például mára házi stúdióvá alakította saját konyhájukat és felmondtak munkahelyükön, hogy YouTube csatornájukból éljenek.
„A YouTube mára Magyarország elsőszámú zenei színterévé vált” – összegezte a jelenlegi Magyarországi helyzetet dr. Szinger András, az Artisjus főigazgató. Az Artisjus-szal korábban megkötött megállapodás tette lehetővé, hogy több magyar zenei tartalommal bővüljön az oldal. „A Magyarországra hangolt YouTube elindulása óta eltelt 6 hónapban már sokat tanult a hazai zeneipar arról, hogyan kell együtt élni a videomegosztó által kínált lehetőségekkel. A partneri kapcsolat kínálta előnyöket, így a reklámbevételekből való részesülést eddig csak egy szűkebb kör élvezhette, mostantól viszont valóban bárki képes lehet arra, hogy saját videóit és bevételeit gondozza.
A YouTube fél éve indította el Magyarországra hangolt változatát. Akkor az Artisjus mellett megállapodást kötött többek között olyan nagy tartalom-előállítókkal, mint az MTVA, a TV2, a Sziget Kulturális Szervezőiroda és több zenei kiadó. Így jöhetett létre a 20. Sziget élő nemzetközi közvetítése, amely több mint 4 millió megtekintést hozott a fesztiválnak.