Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Ruházati piac 2004

Egy magyar háztartás 2004-ben közel 26 alkalommal döntött úgy, hogy ilyen terméket vásárol, s alkalmanként átlagosan 4 103 forintot hagyott e célból a kasszáknál. Egy ruházati árucikk fogyasztói átlagára 1 465 forint volt a tavalyi évben.

- A magyar háztartások évről évre egyre több ruházati terméket vásárolnak. Legtöbb pénzt felsőruházatra költjük, s legszívesebben még mindig utcai árusoknál és piacon szerezzük be a szükséges darabokat. Többek mellett ez is kiderült a GfK Hungária Piackutató Intézet "FashionScope 2004" című Jelentéséből.

A GfK Hungária Piackutató Intézet napokban elkészült FashionScope 2004 című tanulmánya a ruházati könnyűipar helyzetét térképezi fel. A tanulmányból kiderül, hogy a piacra a 2000-2004 közötti időszakban lassú növekedés volt jellemző mind az értékesített mennyiség (2004-ben 235 millió darab), mind a forgalmi érték (2004-ben 344 milliárd forint) szempontjából. Az értékesítés mennyisége 2004-ben mintegy 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az értékbeli növekedés azonban ugyanerre az időszakra vetítve nem haladta meg az 1 százalékot.

A növekedés ellenére továbbra is egy kis méretű hazai piacról beszélhetünk, ahol minden öt háztartásból négy vásárolt valamilyen ruházati ipari terméket 2004-ben. Az egy vásárló háztartásra jutó éves költés 108 546 forint volt. Egy magyar háztartás 2004-ben közel 26 alkalommal döntött úgy, hogy ilyen terméket vásárol, s alkalmanként átlagosan 4 103 forintot hagyott e célból a kasszáknál. Egy ruházati árucikk fogyasztói átlagára 1 465 forint volt a tavalyi évben.

Érdekes képet mutatnak az egyes vizsgált ruházati szegmensek (felső- és alsóruházat, cipő, bébiruházat, sportruházat, kiegészítők) értékesítési adatai. Míg az értékesített alsóruházati termékek mennyiségi aránya (50 százalék) messze meghaladja a felsőruházati termékekét (31 százalék), addig e szegmensek bevételeinek aránya fordított módon alakul.

Erre a helyzetre magyarázatul szolgál a ruházati árucikkek egyes szegmensekben jellemző fogyasztói átlagára. A felsőruházati termékeké 2004-ben 2 512 forint, ám a márkaboltokban és áruházakban ennél lényegesen többet kértek az ilyen árucikkekért. Az alsóruházati termékek átlagára tavaly 395 forint volt. Ebben a szegmensben a legmagasabb árakat a sportboltok, a márkaboltok és a fehérnemű szaküzletek állapították meg. A cipők átlagára 3 446 forint volt.

Általában elmondható, hogy anyagilag azok jártak a legjobban, akik hipermarketekben, távol-keleti üzletekben, használtruha üzletekben és utcai árusnál szerezték be az öltözködésükhöz szükséges alsó- és felsőruházati cikkeket, illetve cipőket.

A látszólag még mindig komolyan árérzékeny vásárló háztartások 2004-ben a ruházati termékeket legnagyobb mennyiségben utcai árusoknál és  piacon szerezték be (26 százalék). Ezen kívül előnyben részesítették a sokat emlegetett távol-keleti üzleteket - az értékesített árucikkek mennyiségének 20 százaléka fogyott ebben a bolttípusban. Az értékrészesedés szempontjából vezető ruházati szaküzletekben (24 százalék) csupán minden hetedik termék (az összesen értékesített termékek 14 százaléka) került eladásra.

Az utcai árusoknak és piacoknak az országos átlagnál nagyobb szerep - meglepő módon - a tehetősebb észak- és a dél-nyugati régióban jut mind az értékesítés mennyiségét, mind pedig a forgalmazott értéket tekintve. Az észak-keleti régióban a legtöbb ruházati ipari árucikk hipermarketekben fogy. Ennek a csatornának főleg a mennyiségi, de a teljes piacból való értékrészesedése is szembeötlően magasabb az országos átlagnál ebben a térségben.

A felmérést a GfK Piackutató Intézet, Magyarország vezető piackutató vállalata végezte.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.