A SABMiller, a Dreher Sörgyárak Zrt. anyavállalata átfogó kutatást készített az európai sörfogyasztási szokásokról. A kutatásból kiderül, hogy az európaiak 29%-a előszeretettel rendel sört az üzleti vacsorákon, megbeszéléseken is. Az üzleti találkozók alkalmával való sörfogyasztásban a svédek, a spanyolok, a dánok és a franciák járnak az élen. Kevésbé gyakran élnek ezzel a lehetőséggel a hollandok, az olaszok és a szlovákok. Magyarország ez utóbbi csoportba tartozik, bár a hazai sörfogyasztási szokások napjainkban jelentős átalakuláson esnek át, és a magyar üzletemberek poharában is egyre gyakrabban tűnik fel az aranyló ital.
Az európaiak 81%-a, a magyarok 84%-a vallja, hogy a sör a családi összejövetelek nélkülözhetetlen kelléke és a sörkedvelők legszívesebben az otthoni, családi étkezések közben, vagy egy barátnál, ismerősnél fogyasztják kedvenc italukat. E mellett egyre jellemzőbb az éttermekben és a pubokban történő sörfogyasztás is, mely elsősorban a fiatal felnőtt korosztályra jellemző.
"Egyre erősödő tendencia, hogy az otthoni és az éttermekben, pubokban történő sörfogyasztás jelentősen eltér egymástól" - mondta Agócs Mónika a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője. "Néhány éve még az volt a jellemző, hogy ha otthon a vacsora mellé Drehert ittunk, akkor azt rendeltünk az étteremben is. Napjainkban a fogyasztók már az alkalomnak megfelelően választják ki a sört is. Mást isznak a nap végeztével otthon, mást a baráti társaságukkal való sörözés alkalmával, és mást az éttermi vacsora mellé."
A SABMiller kutatása alapján a doboz, az üveg és a korsó versenyéből egyértelműen a korsó kerül ki győztesen. Az európaiak 74%-a, a magyarok 71%-a részesíti előnyben a gyöngyöző szénsav és az olvadó fehér habkorona által nyújtott minőségi sörélményt.