Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Szemetet nyomnak le a torkunkon!

Az amerikaiak "junk food"-nak, szemét kajának hívják azokat az ételeket, amelyek nem hasznosak az egészségre, sőt, inkább károsítják azt. Egy új tanulmány szerint az élelmiszergyártó vállalatok naponta átlagosan huszonegy reklámot zúdítanak az amerikai gyermekekre, melyek közül a legtöbb valamilyen édességet, rágcsálnivalót, üdítőt és gyorséttermi ételt népszerűsít. A tanulmány szerint a 8-12 év közötti gyerekek évente nagyjából hétezerhatszáz élelmiszerhirdetéssel találkoznak.

Ezek az adatok is azt az egyre növekvő aggodalmat támasztják alá, mely szerint az agresszív marketing hatására a gyerekeket újra és újra elérik az alacsony tápértékű élelmiszereket népszerűsítő hirdetések, és ezzel együtt egyre növekszik az elhízás aránya a gyermekek körében.

A tanulmányban csaknem kilencezer, gyermekeket célzó hirdetést vizsgáltak meg, melyek több mint kétharmadát édességek, gabonapelyhek és gyorséttermi ételek tették ki, és egyik sem népszerűsített zöldségeket és gyümölcsöket.

A kutatást vezető Walter Gantz, az Indiana Egyetem kutatóprofesszora elmondta, hogy a 2-7 év közötti kisgyerekek naponta átlagosan tizenkét élelmiszerreklámot látnak a tévében, ami évente nagyjából négyezernégyszáz hirdetést jelent.

Ugyanakkor az egészséges étkezést és a testmozgást népszerűsítő közhasznú hirdetésekkel mindössze két-három naponta egyszer találkoznak a gyerekek. "Világos, hogy van hová fejlődni ezen a téren."- mondta Gantz.

Tavaly tizenegy nagy élelmiszergyártó vállalat tett ígéretet arra, hogy csökkenteni fogja a tévében sugárzott egészségtelen élelmiszereket népszerűsítő hirdetéseit, és hogy ötven százalékukat egészséges étel és egészséges életmód reklámokkal helyettesíti.

Az önként vállalt korlátozás oka, hogy mind demokrata, mind republikánus oldalról új rendeletet fontolgatnak a politikusok. "Ha nem történik előrelépés az ügyben, a vállalatoknak a mostaninál sokkal keményebb szabályozással kell szembenézniük."- jósolta Sam Brownback szenátor. A Republikánus Párt elnökjelöltje nem pontosította, hogy minek is kéne történnie ahhoz, hogy ne kerüljön sor új reklámtörvények megalkotására.

Sokan azonban szkeptikusak a élelmiszeripar önszabályozását illetően. Az élelmiszergyártó vállalatok ígérete a gyermekeknek szóló műsorok alatt sugárzott reklámok felére vonatkozik, ezek a műsorok viszont mindössze egyharmadát teszik ki a gyerekek teljes tévénézési idejének, így ez a korlátozás legfeljebb a reklámok hatodát érinti.

Dale Kunkel, az amerikai Nemzeti Orvostudományi Intézet élelmiszerreklámokkal foglalkozó bizottságának tagja aggasztónak találja, hogy a vállalatok megtehetik, hogy egészséges tevékenységeket jelenítenek meg reklámjaikban, anélkül, hogy a népszerűsített termék minősége javulna.

"Attól tartok, hogy ha a reklámban gördeszkázó fiatalok falják a hamburgereket, az teljesen belefér."- mondta Kunkel, az Arizona Egyetem professzora.

A vállalatok önkéntes programját a Nemzeti Reklámvizsgáló Tanács fogja felügyelni. C. Lee Peeler vezérigazgató szerint az önkéntesen kidolgozott irányelvek azt jelzik, hogy a szakma most először hajlandó változtatni reklámozási szokásain. "Nem tisztességes dolog azt mondani, hogy az önszabályozás megbukott, amikor még el sem kezdődött." - mondta. "Előbb adjanak nekünk egy esélyt, és meglátják, hogy mire vagyunk képesek."

Forrás: www.medipress.hu


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.