Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Szemetet nyomnak le a torkunkon!

Az amerikaiak "junk food"-nak, szemét kajának hívják azokat az ételeket, amelyek nem hasznosak az egészségre, sőt, inkább károsítják azt. Egy új tanulmány szerint az élelmiszergyártó vállalatok naponta átlagosan huszonegy reklámot zúdítanak az amerikai gyermekekre, melyek közül a legtöbb valamilyen édességet, rágcsálnivalót, üdítőt és gyorséttermi ételt népszerűsít. A tanulmány szerint a 8-12 év közötti gyerekek évente nagyjából hétezerhatszáz élelmiszerhirdetéssel találkoznak.

Ezek az adatok is azt az egyre növekvő aggodalmat támasztják alá, mely szerint az agresszív marketing hatására a gyerekeket újra és újra elérik az alacsony tápértékű élelmiszereket népszerűsítő hirdetések, és ezzel együtt egyre növekszik az elhízás aránya a gyermekek körében.

A tanulmányban csaknem kilencezer, gyermekeket célzó hirdetést vizsgáltak meg, melyek több mint kétharmadát édességek, gabonapelyhek és gyorséttermi ételek tették ki, és egyik sem népszerűsített zöldségeket és gyümölcsöket.

A kutatást vezető Walter Gantz, az Indiana Egyetem kutatóprofesszora elmondta, hogy a 2-7 év közötti kisgyerekek naponta átlagosan tizenkét élelmiszerreklámot látnak a tévében, ami évente nagyjából négyezernégyszáz hirdetést jelent.

Ugyanakkor az egészséges étkezést és a testmozgást népszerűsítő közhasznú hirdetésekkel mindössze két-három naponta egyszer találkoznak a gyerekek. "Világos, hogy van hová fejlődni ezen a téren."- mondta Gantz.

Tavaly tizenegy nagy élelmiszergyártó vállalat tett ígéretet arra, hogy csökkenteni fogja a tévében sugárzott egészségtelen élelmiszereket népszerűsítő hirdetéseit, és hogy ötven százalékukat egészséges étel és egészséges életmód reklámokkal helyettesíti.

Az önként vállalt korlátozás oka, hogy mind demokrata, mind republikánus oldalról új rendeletet fontolgatnak a politikusok. "Ha nem történik előrelépés az ügyben, a vállalatoknak a mostaninál sokkal keményebb szabályozással kell szembenézniük."- jósolta Sam Brownback szenátor. A Republikánus Párt elnökjelöltje nem pontosította, hogy minek is kéne történnie ahhoz, hogy ne kerüljön sor új reklámtörvények megalkotására.

Sokan azonban szkeptikusak a élelmiszeripar önszabályozását illetően. Az élelmiszergyártó vállalatok ígérete a gyermekeknek szóló műsorok alatt sugárzott reklámok felére vonatkozik, ezek a műsorok viszont mindössze egyharmadát teszik ki a gyerekek teljes tévénézési idejének, így ez a korlátozás legfeljebb a reklámok hatodát érinti.

Dale Kunkel, az amerikai Nemzeti Orvostudományi Intézet élelmiszerreklámokkal foglalkozó bizottságának tagja aggasztónak találja, hogy a vállalatok megtehetik, hogy egészséges tevékenységeket jelenítenek meg reklámjaikban, anélkül, hogy a népszerűsített termék minősége javulna.

"Attól tartok, hogy ha a reklámban gördeszkázó fiatalok falják a hamburgereket, az teljesen belefér."- mondta Kunkel, az Arizona Egyetem professzora.

A vállalatok önkéntes programját a Nemzeti Reklámvizsgáló Tanács fogja felügyelni. C. Lee Peeler vezérigazgató szerint az önkéntesen kidolgozott irányelvek azt jelzik, hogy a szakma most először hajlandó változtatni reklámozási szokásain. "Nem tisztességes dolog azt mondani, hogy az önszabályozás megbukott, amikor még el sem kezdődött." - mondta. "Előbb adjanak nekünk egy esélyt, és meglátják, hogy mire vagyunk képesek."

Forrás: www.medipress.hu


 A zöld szállítási megoldások reneszánsza

A zöld szállítási megoldások reneszánsza 

Eszedbe jutott már, hogy mennyire hatékony egy biciklis futárszolgálat a városi közlekedésben? A nagyvárosokban, mint Budapest, egyre népszerűbbek azok a futárok, akik kerékpárral oldják meg a csomagszállítást, hiszen a lüktető forgalomban gyorsabban célba érnek, és még a környezetet is kímélik. Mi áll ennek a trendnek a hátterében, és milyen előnyöket kínálnak ezek a szolgáltatások?
Testmozgás és mesevilág – a gyermek mindennapjai

Testmozgás és mesevilág – a gyermek mindennapjai 

A gyerekek világa játékkal, kíváncsisággal és felfedezésekkel van tele: itt az aktivitás és a mesevilág olyan elemek, melyek nemcsak fejlesztik a kicsik képességeit, hanem tartalmasabbá, boldogabbá is teszik a mindennapjaikat.
A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja

A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja 

A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van.
Ezek a leggyakoribb allergének a kutyatápokban – kerüld őket!

Ezek a leggyakoribb allergének a kutyatápokban – kerüld őket! 

A kutyák táplálékallergiái egyre gyakoribb problémát jelentenek a gazdik számára.
Ayurvéda az élet tudománya: egészség és harmónia az ősi tanításokkal

Ayurvéda az élet tudománya: egészség és harmónia az ősi tanításokkal 

Az ayurvéda több ezer éves bölcsessége sokak számára még ismeretlen, pedig ez a gyakorlat Indiából egészen napjainkig fennmaradt és elterjedt.
A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai

A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai 

Az ép testben ép lélek mondás talán sosem volt aktuálisabb, mint napjainkban.
Így készíthető olajos macerátum házilag

Így készíthető olajos macerátum házilag 

Az olajos macerátumok készítése régre nyúlik vissza, hiszen a természet gyógyító erejét már évezredekkel korábban elhoztuk az otthonunkba.
Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra

Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra 

A női és férfi szervezet egészsége sokszor más jellegű figyelmet kíván. Bár a hétköznapi rohanásban hajlamosak vagyunk a kellemetlen tüneteket elbagatellizálni, a korai odafigyelés gyakran meghálálja magát. 
A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez!

A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez! 

Bevallom, amikor először hallottam a gyaloglópadról, kicsit szkeptikus voltam.
6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.