A "kondom dal" kiadásának célja az, hogy megtörje az indiaiak idegenkedését az óvszerhasználat témájával szemben, és elfogadottabbá tegye az óvszer viselését. A Bill Gates és felesége, Melinda által szponzorált kampány szervezői azt remélik, a csengőhang divattá válik majd a fiatal indiaiak körében.
A csengőhang megjelentetését támogató jótékonysági szervezet, a BBC World Service Trust adatai szerint Indiában körülbelül 2,5 millió HIV fertőzött él.
A csengőhang a www.condomcondom.org internetes címen tölthető le.
"A csengőhangok olyan személyes önkifejezésekké váltak, hogy egy speciálisan kifejlesztett kondom csengőhang kiválóan ötvözhet egy gyakorlati üzenetet a jópofa megközelítésmóddal" - nyilatkozta Radharani Mitra, a BBC World Service Trust kreatív igazgatója. "A lényeg az, hogy kezeljük az óvszerrel kapcsolatos gátlásokat és tabukat."
Indiában működik a világ leggyorsabban növekvő mobiltelefon piaca, 270 millió felhasználóval. A piac a tavalyi évről az idei évre 57 százalékal nőtt.
Copyright AFP(2008) / Translation Medipress