A legnehezebb körülmények között is adódhatnak halasztást nem tűrő ügyek, amelyek elintézéséhez a városi közlekedést kell használnunk. Mivel a tapasztalatok szerint messziről érdemes elkerülni azokat a helyeket, ahol sok ember zsúfolódhat össze, jó alternatívát jelenthet a helyváltoztatásra a SHARE NOW 270 autóból álló flottája.
Különösen érvényes ez a reggeli és a délutáni csúcsidőszakra, de a főváros nagy részét lefedő működési zónában fellelhető gépkocsik akkor is praktikus megoldást jelenthetnek, ha szeretnénk időben, az éjféltől érvényes kijárási korlátozás életbe lépéséig hazaérni. Az autókat akár néhány percre is elviheti bárki, aki elmúlt 18 éves, legalább egy éve van érvényes jogosítványa, rendelkezik érvényes e-mailcímmel és okostelefonnal, és utóbbira letölti a SHARE NOW applikációt.
„A gyalog is kényelmes távolságban lévő, könnyen elérhető gépkocsikra épülő, úgynevezett free-floating rendszerű autómegosztás a szükséges rugalmasságot kínálja a változó mobilitási igényekhez, akár saját autó nélkül is” – vélekedik Buday Bence, a SHARE NOW magyarországi ügyvezető igazgatója.
A szakember szerint a COVID-19 első hulláma az egész világon átírta a mobilitási szokásokat. A német Szövetségi Oktatási és Kutatási Minisztérium (BMBF) augusztusi tanulmányából az derül ki, hogy pandémia idején az emberek lényegesen nyitottabbá váltak a rugalmas, egyéni és biztonságos megoldásokra. Nem véletlen, hogy az első tavaszi sokkot követően Európa szerte 45 százalékkal többen használtak közösségi autókat, mint egy évvel korábban.
Tekintettel az ismételten romló járványhelyzetre, novemberben a SHARE NOW kedvezményekkel teszi még hozzáférhetőbbé a városon belüli közlekedés rugalmas, kényelmes és biztonságos alternatíváját: SHARE NOW Pass előfizetőinek felhasználható kreditben írja jóvá a befizetett havidíj összegét.
Az autómegosztócég apró figyelmességgel szeretné megkönnyíteni a tanárok életét: a [email protected] elektronikus levélcímen regisztráló budapesti pedagógusoknak egyszeri, négyezer forintos kredit jóváírást ajánl fel.
„A tanárokra kiemelt felelősség hárul jelenleg, és bár tudjuk, hogy minden mobilitási igényt nem tudunk kiváltani, azt reméljük, hogy egyes helyzetekben megkönnyítjük számukra a biztonságos közlekedést” – tette hozzá Buday Bence.
A cég természetesen az egészség megőrzésére is kiemelten figyel: a gépkocsikat rendszeresen fertőtlenítik a GraboSept Surface felületfertőtlenítővel, amely az autómegosztócég magyarországi üzemeltetője, a Wallis Csoport által tulajdonolt Graboplast gyárában készül – hasonlóan a járművekben elhelyezett GraboSept kézfertőtlenítőkhöz. Ami pedig a maszkot illeti: annak viselését a SHARE NOW kifejezetten ajánlja az autókban az ügyfelek fokozott biztonsága érdekében.
A megosztott autók használatával nem csupán a fizikai kontaktusok száma csökkenthető: ezzel a megoldással mérsékeljük a dugókat és az elfoglalt parkolóhelyek számát, hiszen egy autómegosztó szolgáltatásaként használt gépjármű a tapasztalatok szerint akár 5-8 magántulajdonban állót vált ki a forgalomban. Ha pedig a SHARE NOW elektromos járműveibe szállunk be, azzal a károsanyag kibocsátást is csökkenthetjük.
SHARENOW: Európa vezető közösségiautó-megosztója, jelenleg 16 európai városban van jelen közel 14 000 autóval, amelyből 3550 teljesen elektromos. A budapesti székhelyű SHARE NOW Magyarország 270 autót számláló, BMW és MINI modelleket felsorakoztató flottával üzemel 2019 áprilisa óta. A hazai vállalatot a Wallis Csoport üzemelteti.