Vakáció helyett tanulni küldjük a gyereket?
Egyre többen küldjük oktató, fejlesztő táborba gyermekünket a nyári szünetre. Ezen üdülések alkalmával a klasszikus táborozás mellett idegen nyelvet sajátíthatnak el, készségfejlesztésen, tehetséggondozáson vagy játékos önismereti tréningeken vehetnek részt a gyerekek.
Egyre több oktató-fejlesztő tábort találni Magyarországon. A klasszikusnak számító idegen nyelvi táborok mellett az iskolai felkészítés, a készségfejlesztés, a tehetséggondozás, valamint az önismereti táborok is növekvő népszerűségnek örvendenek. A megnövekedett érdeklődést mi sem jelzi jobban, minthogy a Táborfigyelő által végzett felmérésen az összes oktatással és fejlesztéssel foglalkozó táborok iránti igényt vizsgálva, a szülők közel 90%-a érdeklődik idegen nyelvi-, készségfejlesztő-, tehetséggondozó- vagy önismereti tábor iránt gyermekének.
„Az iskolai időszak alatt sok esetben nincs lehetőség és idő a megszerzett tudás rendszerezésére, ismétlésére, ami az idegen nyelvi oktatás esetében komoly hátrányt és nehézséget okozhat a gyerekeknek. A táborokban átlagban napi 4-6 órát foglalkoznak a témával, így könnyebben lehet a tudást elmélyíteni. Sok idegen nyelvi táborban van lehetőség külföldi gyerekeken, felnőtteken „tesztelni” a megszerzett tudást, ami jelentős sikerélményt is ad a nebulóknak, ez pedig további tanulásra is ösztönöz. A fejlesztő táborokban, legyen ez tehetséggondozás, önismereti tábor vagy klasszikusabb készségfejlesztés, maga az oktató folyamat „el van rejtve” a játékokban, a feladatokban és gyakran a gyerekek észre sem veszik, hogy épp most valami alakul, csak érzik, hogy könnyebben megy, ami korábban döcögött.” – állítja Tóth Béla, a Taborfigyelo.hu vezetője.
Ez mégsem az iskola
„Fontos kiemelni, hogy ez a fajta tanulás teljesen más, mint egy iskolai óra. A táborokban egy csoportban általában 8-10 gyermek van, míg az iskolában 25-30. Itt nincs szigorú tanrend, nem kényszernek érzik a nebulók ezeket a foglalkozásokat, hanem élvezettel vesznek rajta rész. A pedagógusok is fiatalok, a nyelvezet, az órák felépítése is sokkal rugalmasabb, nagy mértékben eltér a megszokottól. Ezek összessége miatt az ilyen oktatás sokkal hatékonyabb is egyben” – állítja a Taborfigyelo.hu vezetője.
A kulcs, hogy a gyermek nem kényszerből tanul és az ott lévő nebulók érdeklődése is egyezik, így nincs egy-két „renitens”, akit nem érdekel az óra, így a többiek képzését is zavarja. Sok esetben az órák témái is inkább a való életről szólnak, azaz olyan ismeretekkel bővül a fiatalok tudása, amit azonnal tudnak hasznosítani, ami sikerélményt ad, így újabb tanulásra ösztönöz.
„A táborokban kiszakadnak a gyerekek a megszokott otthoni, iskolai légkörből, újak az arcok mind a társak, mind az oktatók tekintetében, így nincs meg az a beidegződés, hogy muszáj tanulni. Sokkal nagyobb a nyitottság, könnyebb az ismereteket elsajátítani. Bátran ajánlom a kedves szülőknek.” – állítja a Táborfigyelő vezetője.
Nem csak tanulásról szól
Érdemes tudni, hogy a pedagógiai témájú táborok sem csak az oktatásról szólnak. Az idegen nyelvi táborokban is van fürdés jó időben, sportos vetélkedők, vagy éppen tábortűz és tábordiszkó, csak ezek mellett tanulni is tudnak a csemeték. A szabadidős élményprogramok és az oktatás optimális vegyítése a táborok hatékonyságának fontos eleme.
Habár az oktatásra, fejlesztésre épülő táborok árai jellemzően nagyságrendileg 10%-kal magasabbak, mint a táborok átlagára, a hozadéka a legtöbb esetben megfizethetetlen. Egy napközis fejlesztő tábor egy hetére átlagban 20 000-25 000 forintot kell fizetnünk, míg az ott alvós, oktató táborokért egy hétre átlagosan 35 000-40 000 Ft-ot kérnek a táborszervezők.
Hozzászólás zárolva.