Facebook hozzászólás

DÖBBENETES!

Influencer akar lenni a fiatalok 40%-a

Kik a legnépszerűbb közösségi média sztárok, a legemlékezetesebb márkák, miért kedveljük a véleményvezéreket, magyar vagy külföldit követünk inkább, és hányan voltak már szerelmesek influencerbe. A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y és Z generációs válaszadó körében.

A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej-fej mellett van a tanárokhoz képest is.  Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagram-on (87%) és a YouTube-on (88%) követik figyelemmel kedvenc influencereiket. A TikTok azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33%-a van ott is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12%-a figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7%. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19%) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

Influencer, Kép: pixabay
Influencer, Kép: pixabay

A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire 3-10 hazai és külföldi influencert követnek, 47%-uk rendszeresen. Sokan akár napi 1-1,5 órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.

Az influencer reklámok nem elég kreatívak

A kutatást kitöltők körülbelül 90 %-a egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.

A megkérdezettek 61 %-a viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azoknak, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a Foreo és a Pepsi voltak.

Hannah Chante influencer, Kép: wikimedia
Hannah Chante influencer, Kép: wikimedia

Mi alapján követünk egy influencert?

Vajon mi alapján döntik el a fiatalok, hogy követnek-e egy influencert? A megkérdezettek szerint kiemelten fontos, hogy szórakoztató legyen, 74 % szerint ez nagyon fontos vagy a legfontosabb szempont, míg az informatív tartalmakat 62 % értékeli. Sokaknak példaképet jelentenek az influencerek, és az is fontos, hogy azonosulni tudjanak kedvencükkel (50-50%-ban). Egyeseknek meglepő lehet, de a vonzó külső 60% szerint „nem olyan fontos”, vagy „ugyanolyan fontos, mint a többi” szempont. Unalomból nem követnek szinte senkit, azaz úgy tűnik, a fiataloknak manapság sikerül elfoglalniuk magukat.

A válaszadók majd 60%-a közepesen ismert (20.000-50.000 követő), kis rajongótáborral rendelkező (5.000-20.000 követő) vagy alig ismert (0-5.000 követő) influencereket is szívesen követ, azaz az ismert celebritások korántsem egyeduralkodóak.

Fogamzásgátlás interneten?

Fiatalok ülnek a kerítés tetején, Kép: rezgyongy.hu
Kép: rezgyongy.hu

Minden gyerek akkor születhessen meg, amikor arra apa és anya készen áll. Ezzel a céllal jött létre a World Contraception Day, azaz a Fogamzásgátlás Világnapja. A mozgalom tíz évvel ezelőtt született. Azóta segíti a fogamzásgátlással kapcsolatos tájékozódást, és a nem kívánt terhességek elkerülését. Az évfordulóra közzé tették legújabb kutatásuk eredményeit.

Nem mindig a legnagyobb rajongótárborral rendelkezők a legemlékezetesebbek

A spontán említett influencerek toplistája érdekes eredményeket hozott, és gyakran nem feltétlenül egyezik meg a legnagyobb követőbázissal bíró véleményvezérek listájával. Például a legtöbben, Viszkok Fruzsit említették, aki a feliratkozók száma szerint a 26. helyen szerepel a magyar youtuberek ranglistáján, Instagram követőinek száma szerint pedig a 17. helyen áll. A második legtöbbet említett magyar influencer Szabó Hédi, ismertebb nevén Hédinke, pedig csupán a 137. helyen szerepel a YouTube követők száma szerinti listán, míg Instagram rajongótábora a 100. legnagyobb. Bár YouTube feliratkozók mennyisége alapján egyértelműen tarol a több mint 1 millió követőjével Dancsó Péter, ő “csak” a harmadik legtöbbször említett influencer lett.

Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

TEST ÉS LÉLEK

Megint kitikkadunk!

Frissítő hidegfront szakította meg a kánikulai napokat a hétvégén, ami igazán üdítőleg hatott a tartós 35 fokos…

Fullasztó idő, ráadás hidegfronttal – rendkívüli lesz!

Zivatarokról szólt ez a hét, és ez a hétvégén sem lesz másként, ráadásul vasárnap még egy hidegfront is érkezik!
1 / 1 486

Receptek

CSALÁD

Esküvői etikett: mit illik és mit nem vendégként?

Esküvőre vagy hivatalos, de nem tudod, hogyan készülj fel a nagy eseményre? Már attól álmatlanul forgolódsz, ha eszedbe jut a nyári esküvőszezon, hogy mit is adj nászajándékba az…
1 / 138

Divat és szépség

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!