Facebook hozzászólás
220

PROMÓCIÓ

Black Friday – erre figyelj, ha webáruházban vásárolsz!

Szinte biztos, hogy akik szeretnek vásárolni, és szeretnek spórolni, azok között nincs még olyan, aki ne hallott volna a Black Friday nevű óriási akcióról. Ez az őrület ugyanis már Magyarországon is évek óta lázban tartja a vásárlókat, még akkor is, ha a szokásosnál csak minimálisan kapunk nagyobb kedvezményt egy egyszerű leárazásnál ezen a napon. A külföldi és a magyar cégek azonban egyre nagyobb bevételt könyvelhetnek el ezeken a napokon. Bár az akcióban résztvevő cégek kétségtelenül jól járnak, nem árt odafigyelni, hogy vásárlóként mi sem járjunk pórul!

A Black Friday akció számtalan formában érhető el. Vannak fizikai, offline üzlethelyiségek és vannak webáruházak is, amik részt vesznek benne. Van ahol csak egy napig tart, van ahol több napon át és vannak a Fekete Péntekhez kapcsolódó más akciós napok is. Hallottunk már Red Friday-ről és Cold Friday-ről és Blue Friday-ről is, de ezek csak klónjai az eredeti, világméretű akciónak, amit minden évben, a hálaadást követő első pénteken rendeznek. Ahhoz, hogy tudatosan tudjunk bevásárolni, és ne érjen bennünket meglepetés, érdemes vásárlóként is tudatában lenni annak, hogy honnan is indult ez az akcióáradat és valójában milyen célt szolgál.

Amit a Black Friday akcióról tudni érdemes

Bár a fekete péntek kifejezést már a 19. században is használták, az első dokumentált változata, még egy 1869-es pénzügyi váltság idején fogalmazódott meg. Az első utalás a nagy bevásárlás jellegére azonban 1966-ban ered Philadelphiából, amikor is a helyi rendőrség megfigyelte, hogy milyen dugók alakulnak ki a hálaadás utáni napokban. Ekkor indul meg ugyanis a karácsonyi bevásárló szezon. Később ezt a kifejezést vették át a kereskedők, ugyanis ez a szezon számukra a negatív (piros) mutatókból a pozitívba (feketébe) való átbillenést jelenti.

Karácsonyi áruk, Kép: promóció
Kép: promóció
Az Egyesült Államokban már több évtizedes múltra tekint vissza a Black Friday akció, amikor jelentős kedvezményeket kínálnak a karácsonyi nagy bevásárlásra induló tömegnek. Még a fizikai üzletekben a nagy tumultusban zombik módjára özönlenek be a hajnal óta nyitásra váró amerikaiak, addig Magyarországon inkább a webáruházak tudnak profitálni a Black Friday akcióikkal. Így nem csoda, ha a 2003 óta már többször is volt az év legnagyobb forgalmat generáló napja.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!