GYŰLÖLETBESZÉD ÉS MEGOSZTÓ TARTALMAK A FACEBOOKON
A Disney is csökkentette a reklámjait
Számos cég szünetelteti a reklámkiadásait a Facebook–csoport felületein a gyűlöletbeszédet és megosztó tartalmakat tartalmazó posztok miatt.
Több polgárjogi csoport, valamint a rágalmazás elleni szövetség és a NAACP is felszólította a hirdetőket, hogy nullázzák le a júliusi hirdetési kiadásaikat, azzal érvelve, hogy a Facebook nem tett elegendő lépést a gyűlöletbeszédre és a téves információkra vonatkozó politikájának végrehajtásában.
Sok más vállalattal ellentétben a Disney nem tett nyilvános bejelentést arról, hogy visszaszorítja a Facebook-ot, ehelyett bejelentés nélkül átcsoportosította a reklámkiadásokat. Ezzel olyan más nagyvállalatok hirdetési bojkottjához csatlakoznak, mint az Unilever, a Starbucks, a Ford Motor és a Verizon Communication.
A Disney bojkottja többek között a Disney + Facebook-on való hirdetéseinek megszüntetését jelenti. A Disney ebben az évben erőteljesen népszerűsítette a szolgáltatást, ez a társaság marketingköltségeinek jelentős részét teszi ki. Az év első felében a Disney becslések szerint 210 millió dollárt költött a Disney + -ra vonatkozó Facebook hirdetésekre az Egyesült Államokban, a legnagyobb hirdető volt ebben az időszakban. A Disney emellett szünetelteti a Facebook tulajdonában lévő Instagramon való hirdetési kiadásait leányvállalata, a Hulu streaming szolgáltatása számára is. A Hulu 16 millió dollárt költött Instagramra április 15-től június 30-ig.
„Tudjuk, hogy még sok tennivalónk van” – mondta a Facebook egy nyilatkozatában, hozzátéve, hogy polgárjogi csoportokkal, hirdetési szakemberekkel és szakértőkkel együttműködve folytatják a megfelelő szabályozás kidolgozását. Állításuk szerint dollár milliárdos nagyságrendű összeget fordítanak arra, , hogy platformjaik még biztonságosabbak legyenek, és letiltottak mintegy 250 szervezetet a Facebookon és az Instagramon. Elmondásuk szerint mesterséges intelligencia segítségét is igénybe veszik, ami megtalálja a gyűlöletbeszéd közel 90% -át, még mielőtt azt bárki jelentené.
A Facebook körülbelül 70 milliárd dollár éves hirdetési bevételt generál, több mint nyolc millió hirdetőből. A legnagyobb reklámozók tartós bojkottjára lenne szükség, hogy pénzügyi szempontból jelentős visszaesés legyen a cégnél. Bár egyes marketingszakemberek a koronavírus világjárvány által okozott pénzügyi nyomás miatt széles körben csökkentik a hirdetési kiadásokat, sok márka azonban továbbra is hirdet a Facebookon, mert ezt különösen hatékony marketing eszköznek tekintik. Ugyanakkor a marketingszakemberek azt kérik a Facebook-tól, hogy találjon módszereket hirdetéseik távoltartására a kifogásolható tartalmaktól.
Június végi nyilatkozatában a Facebook azt mondta, hogy dolgoznak azon, hogy milyen eszközöket tudnak adni a cégeknek annak érdekében, hogy hirdetéseik ne jelenjenek meg a nem megfelelő tartalom közelében. Az ellenőrzéseket a Media Rating Council végzi.
A polgári jogi csoportok július 7-én tárgyaltak a Facebook vezetőivel, de az egyeztetést nem tartják eredményesnek. Bár korábban Carolyn Everson, a Facebook egyik alelnöke azt mondta a hirdetőknek, hogy a vállalat nem változtatja meg politikáját a bevételi nyomás alapján, a találkozót követő nyilatkozatában a Facebook kijelentette: „Tetteink alapján fognak minket megítélni, nem szavaink alapján, és hálásak vagyunk ezeknek a csoportoknak a folyamatos elkötelezettségükért.”
Írásunk a wsj.com cikke alapján készült.
Hozzászólás zárolva.